TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssimusiikin monipuolisuus ja nuoret lavatansseihin (Andreas pks 2011-12-29 23:57)

Tosi vanhan tanssijan hauraita muisteloita

Petteri
2012-01-02 16:59

Hm.. No eipä teistä nuorista sitten ehkä oikein ole tanssilavojen tulevaisuudeksi siinä määrin kuin vähän aattelin, että voisi olla :( Mutta hyvähän sekin jos teidän kautta esmes tanssiravintolatoiminta elpyisi! :D

Voi olla, että varsinaiset tanssiravintolat ovat aika lailla mennyttä aikaa. Joka illalle ei riitä kysyntää. Wanha vielä sinnittelee. Mutta minusta on mahdollista, että tanssi "klubiutuu". Helsingissä on ihan kohtuullisesti riittävän isoja tiloja, joissa voisi tanssit toimia silloin tällöin. Arki-iltaisin ja sunnuntaisin ravintoloissa on usein aika tyhjää.

Että aika vanhaksi ehdin minäkin ennen kuin tanssilavat ja Suomen kiertely niiden merkeissä kolahti ja siitä löytyi toisenlaisia sävyjä ja juttuja tanssimiseen kuin vain niissä samoissa bileissä samojen ihmisten kanssa pyöriminen - mikä sekin on kivaa toki ja käynhän mä vieläkin Cometsin bileissä satunnaisesti ..ja jossain salsabileissäkin jopa silloin tällöin vaikka olenkin sinne auttamattomasti liian vanha ja joutuu lähinnä katselemaan sivusta :(

Mulla tuo on mennyt vähän toisin päin, vuosikymmen sitten kävin lavoilla ahkerasti, mutta nykyään kynnys lähteä lavalle tanssimaan on tuntunut aina vaan kasvavan. Tosin viime vuonna tuli sitten käytyä tanssimassa salsaa Tallinnassa, Riikassa, Göteborgissa, Tukholmassa, Pietarissa ja New Yorkissa. Ai niin ja kerran myös Tampereella. Mun tanssiharrastus on selvästi urbanisoitunut. En kyllä enää yhtään ihmettele kenenkään tanssimatkoja. :)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu