TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssimusiikin monipuolisuus (Pallosalama 2011-12-29 21:15)

Tosi vanhan tanssijan hauraita muisteloita

Nadi
2012-01-02 16:18

Minä uskoisin, että tulevaisuudessa erilaisten pienimuotoisten tanssitapahtumien merkitys kasvaa. Minäkään en kaipaa orkesteria, DJ riittää hyvin. Lavalla voin lähteä, jos riittävästi tuttuja on menossa. ..... Lavatanssi ravintoloissa voi jollain aikajänteellä myös elpyä.

Hm.. No eipä teistä nuorista sitten ehkä oikein ole tanssilavojen tulevaisuudeksi siinä määrin kuin vähän aattelin, että voisi olla :( Mutta hyvähän sekin jos teidän kautta esmes tanssiravintolatoiminta elpyisi! :D

Ja mistäs sitä tietää vaikka jotkut teistä jossain vaiheessa innostuisivatkin laajentamaan reviiriään ja kokemuspiiriään vähän uusiinkin ihmisiin ja maantieteellisestikin ..sitten kun ikää tulee vähän enemmän ja alkaa ehkä tuntea itsensä noissa Hotti- ja salsailupiireissä hiukan vanhaksi.

Näin ainakin kun omaa historiaani ajattelen - ei muakaan silloin opiskeluaikana yhtään kiinnostanut elämä tai tanssiminen Kehä kolmosen ulkopuolella (..olin kyllä kuullut, että sielläkin elämää on.. XD) Bottalla ja Tavastialla minäkin vaan lavatanssimassa kävin sen mitä nyt kävin enkä kuvitellutkaan minnekään kauemmaksi tanssilavaturneille lähteväni tai edes jostain valsseista ja fokseista suuremmin innostuvani. Harrastin lähinnä yksintanssia ja aika pitkälle riitti jazz- ja modernin tanssin tunnit ja sitten nämä osakuntien tanssitilaisuudet ja yliopiston perustanssikurssit - opiskeluaikana vasta edes mistään lavatanssimisesta kuulin ..sitten tuli kilpatanssiseuran jutut jossain vaiheessa kun halusin oppia enemmän tekniikkaa ..ja Comets sitten kun halusin laajentaa lajirepertuaariani.. ja silloisessa Copacabanassa sai sen salsa- ja sosiaali-lattaritarpeen tyydytettyä ..että vaikka silloin oli vähemmän tanssitarjontaa Helsingissä niin se riitti mulle oikein hyvin melko pitkälle.

Että aika vanhaksi ehdin minäkin ennen kuin tanssilavat ja Suomen kiertely niiden merkeissä kolahti ja siitä löytyi toisenlaisia sävyjä ja juttuja tanssimiseen kuin vain niissä samoissa bileissä samojen ihmisten kanssa pyöriminen - mikä sekin on kivaa toki ja käynhän mä vieläkin Cometsin bileissä satunnaisesti ..ja jossain salsabileissäkin jopa silloin tällöin vaikka olenkin sinne auttamattomasti liian vanha ja joutuu lähinnä katselemaan sivusta :(

Ja toivottavasti nyt kuitenkin ainakin kesällä Pavilla käytte niin säilytetään edes yksi tanssilava pääkaupunkiseudullakin :)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu