TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssia Ruåtsiksi (Päivi 2011-12-04 16:05)

Tanssia ruåtsiksi

Päivi
2011-12-12 23:00

Kiitos!

Muutama oma poikkeava näkemys tekstistäsi:

"Nuorten (yleensä parien) suosimaa modernia foksia"

Toki sitä paritkin tanssivat, mutta enimmäkseen sitä tanssitaan havaintojeni mukaan vaihtuvien parien kanssa. Ja myös parit tanssivat sitä muiden kuin oman parinsa kanssa.

"sanotaan dirty foksiksi siksi, kun se näyttää sellaiselta "hinkkaamiselta", kuten tuossa videossa pari esitti."

En tiedä mitä tarkoitat "hinkkaamisella", mutta minun korvaan se kuulostaa likaiselta, eikä lainkaan siltä, mitä minun kokemukseni kyseisestä tanssista ovat. Dirty foxissa lantiot eivät ole välttämättä vastakkain, ja jos ovat, "kiemurtelu" tapahtuu silloin ylävartalosta. Eli ainakaan lantioseudun vastakkainhieromista se ei ole. Tai ainakaan minä en ole sellaista vielä nähnyt enkä kokenut.
Joidenkin (olettaakseni) pariskuntien välillä olen nähnyt todella eroottistakin liikehdintää, mutta eroottisuus on liittynyt lähinnä katsomiseen ja katsekontaktiin, ei esim. lantioseudun kihnuttamiseen.

Täällä jotain dirty fox -tyylin ja nimen synnystä (mikäli oikein ymmärsin): http://www.youtube.com/watch?v=8E8uguoyKB0

"Käytännön täydessä lavaelämässä ei mahdu tanssimaan esimerkin mukaisesti liikkuen"

Itse en ole nähnyt vielä kenenkään lavalla yrittävän tanssia kyseistä tyyliä. Mutta minä en olekaan vielä päässyt "ruuhka-Ruotsin" lavoille. Varmasti jotkut noinkin tanssii (tai yrittävät mahtua tanssimaan), mutta ovat varmastikin vähemmistössä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu