TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
TTK Tähtioppilaat eivät opi tanssimaan (Jerryjee 2011-11-14 9:34)

Onnistuneen tanssin ajoituksesta

Trickster
2011-11-22 7:58

Järjestelin ja muokkasin hieman näitä rooleja, selkeyttääkseni ajatuksiani:

"Jos nainen tanssii koko kehollaan (eikä vain käsillään), hänen kehonsa tosiaan vaistomaisesti valmistautuu seuraavaan liikkeeseen ja mies tuntee tämän valmistautumisen naisen kehosta."

"Seuraaja:"Mikä vika mun seuraamisessa nyt on?" Viejä: "No kun sä et tanssi!""

"Tuossa kiteytettynä yksi viime aikojen älynväläyksistä. Seuraaminen on mitä suurimmassa määrin sitä, että nainen tanssii itse. Hän siis käyttää vartaloaan tanssin luonteeseen sopivalla tavalla, oikealla ajoituksella ja liikkuu luontevasti. Seuraaminen on paljon enemmän sitä, mitä me tavallisesti ajattelemme seuraamisena. Nainen voi siis merkittävästi parantaa omaa seuraamistaan opettelemalla tanssimaan soolona :)."

Olisiko mahdollista, että vientiä voisi tehdä liikaa ja seuraamista liian vähän? Ratsastuksessa näin on usein tuntunut ja olen havainnut monen ratsun menevän aivan sekaisin, kun yritän viedä ja valmistella joka asian, jatkuvasti, ja siten, että yksi liike johtaa automaattisesti toiseen. Eivät ne yleensä tarvi sellaista jatkuvaa, hyvin pian jonkinlaisena puristamisena ja vaikuttamisena koettua "vientiä", vaan nopeasti keksivät tavan lopettaa tuollainen pelleily.

Jos mies ymmärtää roolinsa liian huolehtivana ja dominoivana tanssissa, saattanee siitä seurata ongelmia. Esimerkiksi sellainen skenaario, jossa kuviokellujista toinen pitää huolta siitä, että pysytään pinnalla ja edetään ja toinen surffaa siinä siivellä. Jos potkuriin tulee suonenveto jalkaan ja liike hetkeksi pysähtyykin, hukkuuko toinen ja takertuu kiinni kuin kuoleman hädässä?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu