TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Anna -lehti ja Särkkä (Aino 2011-07-22 14:15)

Nyanssit ja herneet nenussa

Aino
2011-07-23 12:44

Ongelmahan sinulla onkin juuri se, että käsität ihmisten tarkoittavan kirjoituksillaan milloin mitäkin. Senhän näkee jo käsityksistäsi tuon alkuperäisen tanssiartikkelin suhteen. Luetun ymmärtäminen kokonaisuutena ei tietysti ole aina helppoa, mutta sitä taitoa voi pyrkiä kehittämään.

Ja taas. Luuletko todella piilottavasi nuo piikit jotenkin erityisen hyvin? Vedät taas tuon luetunymmärtämisen mukaan. Sinä luet tekstiä (vaikka nyt sitä Annan artikkelia) täysin eri lähtökohdista kuin minä, joten on luonnollista, että käsität sen eri tavalla kuin minä. Enkä ole ainut, jonka mielestä esimerkiksi juuri se amatööri-sanan käyttö on melko vaarallista, sillä kun tosiaan on helposti negatiivinen ja vähättelevä lataus. Vai votko todeta, että minä ymmärsin artikkelin väärin/huonosti?

Siteerasit "käsittääksesi" minua, ahaa. Nyt varmasti osaat löytää sen tekstin, jossa "käsittääksesi" kirjoitan noin, tai edes sinne päin. Muutenhan kaikki näkevät sinun jälleen kirjoittavan puuta heinää. Pienenä muistutuksena tuo olkinukkesi ja kommentit siihen:

Se oli niin kutsuttu typo, jota en huomannut. Tarkoitukseni oli tietenkin sanoa, että siteerasin itse itseäNi.

Aino: Enpä olisi arvannut, että sanat "helkkari" ja "nimmaan perkeleesti" nostaisivat tällaisen myrskyn vesilasissa!

(Edellinen on Ainolta luonnollisesti olkinukke, koska edellä mainittujen sanojen vuoksi ei mitään "myrskyä vesilasissa" ole noussut. "Myrskyn" on nostanut Ainon oma luetun ymmärtämättömyys, epäloogisuus sekä henkilöihin käyminen. Ainolle on tietysti nyt edullista pyrkiä kääntämään keskustelu johonkin täysin epäolennaiseen - eli rakentaa olkinukke - kuten pariin rumaan sanavalintaan, ikäänkuin tanssinetin siveäsuut nyt joukolla olisivat vain niihin Ainon teksteissä tarttuneet ja niistä suuttuneet)

Ilmeisesti et googlannut sitä olkinuken määritelmää, koska tekstissäni ei vieläkään ole yhtään olkinukkea. (selvennykseksi: Olkinukke (engl. straw man) on yleinen argumentointivirhe, jossa vastapuolen argumentti sivuutetaan hyökkäämällä siitä tehtyä heikompaa karikatyyria vastaan. Tällöin tavallaan pannaan sanoja toisen suuhun, jotta toinen joutuisi huonoon valoon, tai esitetään toisen ajatus niin kärjistetyssä muodossa, että sillä mitätöidään toinen tai toisen ajatus.

Henkilöön käymisen aloitti minusta (kun tässä näköjään syyllisiä etsitään) nimimerkki "Reino", joka kutsui minua huonoksi provoksi ja sanoi, että käytän rumaa kieltä (helkkari, perkeleesti yms). Siitä koko juttu lähti. Seuraavaksi se lähti siitä, kun nimimerkki Avanaq kirjoitti minun luetunymmärtämisestäni. Ja minä vastasin hänelle, mitä ilmeisesti ei olisi saanut tehdä. Sen jälkeen nimimerkki Charlie Brow itse epäili, josko mahdan mikään kirjoittaja ollakaan, ei ainakaan tekstistäni uskoisi. Eli minäkö se olin, joka alkoi ihan ekana herjata muita täällä aiheetta?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu