TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Anna -lehti ja Särkkä (Timo 2011-07-16 13:04)

Anna -lehti ja Särkkä

Aino
2011-07-22 12:02

"Pääosinhan juttu käsitteli ihan kaikille tanssijoille yhteisiä asioita, mutta noin neljännes jutusta, lähinnä alkuosa, käsitteli eroavaisuuksia "tanssityttöjen" ja "amatöörien" välillä."

Mitä yhteisiä asioita? Että miehillä on hengittävät sporttipaidat päällä ja välillä käydään vessassa kuivaamassa vaatteita? Ikänäni en ole näin tehnyt. Tanssinut olen farkuissa ja converset jalassa, vientiä on riittänyt ja kivaa on ollut. Ikinä en ole ajatellut, että minulla pitäisi olla musta rannepussukka tai tanssilenkkarit.

Olihan juttu hyvä, ja tosi kiva, että oikeasti kirjoitetaan uudestakin näkökulmasta. En silti ymmärrä, miksi pitää ollenkaan mainita miten OIKEA tanssja pukeutuu yms. En saanut jutusta sellaista neuvovaa kuvaa: "kannattaa laittaa päälle tällainen hame", vaan lähinnä hyvin yleistävän: "kaikilla hyvillä tanssijoilla on tällainen vaatetus".

Ihanko oikeasti lavoilla on olemassa jaottelu "meihin" ja "niihin"? Keitä ovat nämä kaksi ryhmää?

Enkä täysin ymmärrä sitä opastakaan; joillekin se toki voi olla helpottava juttu, mutta mitä väliä sillä oikeasti on, millaisen laukun ottaa mukaan? Koska tanssi on suorittamista, joka pitää tehdä tietyllä tavalla(ko)? Ja missä helkkarissa lukee, että OIKEALLA tanssijalla on tanssilenkkarit jalassa? Menkää sinne Suomi24:ään lukemaan niitä kommentteja "meistä", palstalaisista.

Ymmärsin vähän, että toimittaja olisi haastateltavien puheista vääntänyt jutut hiukan erilaiseksi. Tuskin siellä on (toivottavasti ainakaan) puhuttu amatööreistä ihan noin negatiiviseen sävyyn, kuin millaisen kuvan minä jutusta sain.

Minusta on sääli, jos yksikin ihminen jättää menemättä tansseihin lehtijutun vuoksi.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu