TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Huonosti käy, kun liput on kalliit! (Ope 2003-07-27 18:41)

Kisarannasta

Teekkari
2003-07-28 11:37

Olen käynyt Kisarannan keskiviikkotansseissa tänä kesänä toistaiseksi kaikissa (tällä viikolla en kuitenkaan mene sinne Sillanpään takia). Väkeä on joka kerta ollut vähänlaisesti, joten hyvin on mahtunut tanssimaan. Viime keskiviikon tansseissa sentään riitti tanssijoita loppuun asti. Liput on keskiviikkoisin ollut 13 euroa, joka ei nyt sentään ole ihan paha, koska tanssit sentään kestävät 6 tuntia. Lauantaisin en ole edes harkinnut meneväni sinne, koska silloin siellä luultavasti ei ole kuin pariskuntia ja niitäkin aika vähän. Lauantaisin on kesällä liput 14 euroa. Narikkahan sisältyy hintaan, josta tosin ei ole mitään hyötyä kesällä. Tanssijoiden vähyyden takia eivät ole kuitenkaan laskeneet hintaansa. Syksyllä liput maksavat taas varmaankin sen 15 euroa, ellei jopa enemmän.

Keskustelin vajaa kuukausi sitten Kisarannan "pomon" kanssa. Kerroin, että Kisarannalle on tullut semmoinen maine, ettei siellä käy väkeä, jonka takia sinne ei sitten väkeä tulekaan. Hän ei ollut ollenkaan samaa mieltä. Kisarannassa käy hänen tietojensa mukaan 30 % enemmän väkeä tänä vuonna kuin viime vuonna, johtuen siitä, että heillä on paremmat esiintyjät tänä vuonna, josta olen samaa mieltä. Lippujen hinnoilla ei hänen mukaansa ole juurikaan merkitystä väkimäärään, vaan väki kulkee esiintyjien perässä. Tuo tietysti monen kohdalla pitääkin paikkansa, ainakin välillisesti, eli sellaisten esiintyjien keikoille kannattaa mennä, missä on muitakin tanssijoita. Kisarannan kohdalla ei vain sekään auta, koska ei siellä välttämättä ole naisia tanssitettavaksi. Usein on ollut tilanne, varsinkin ensimmäisten ja viimeisten puolituntisten aikana, että miehiä on tuplasti naisiin nähden. Keskellä iltaa on toisinpäin.

Kisaranta kai pyrkii tekemään ohjelmatoimistojen kanssa sopimukset niin, että kiinteä osuus olisi mahdollisimman pieni. Eli vaikkapa niin, että esiintyjät saavat 10 euroa jokaisesta myydystä lipusta ja järjestäjälle jää loput. Jos tulee vähän väkeä, kärsivät siitä myös esiintyjät. Mikä sitten voi myös näkyä siinä, ettei heillä motivaatio riitä laittaa parastaan, jos näkevät, etteivät hommasta mitään tienaa.

Viime keskiviikkona ennen tansseihin menoa soittelin muutamalle tutulle tytölle, että ovatko tulossa paikalle. Kun löysin kaksi tanssitettavaa, niin tiesin, että uskallan lähteä sinne. Samoin he uskalsivat lähteä, kun tiesivät, että ainakin minä olen paikalla. Lopulta paikalla olikin sitten paljon enemmän väkeä kuin olin ajatellut.

Kirjoittajan avainsanat: Kisaranta

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu