TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Uudelleen Pavilla (Humppis 2011-04-23 13:07)

Uudelleen Pavilla

Humppis
2011-04-23 13:07

Vaikka noista heikosti nukutuista öistä johtuva uupumus yrittää painaa, oli (ja on) pääsiäisviikon tanssitarjonta pyrittävä käyttämään tehokkaasti hyväksi. Niinpä Kapiksen avajaisten jäkeen vain pariin tuntiin jääneiden yöunien jäljiltä (ja puolen tunnin päikkäreillä paikkuun aamiaisen päälle) oli keräiltävä voimia ja motivaatiota pitkäperjantain aikana, jotta jaksaisi illalla lähteä Paville. Onneksi tuota tukivat aamulla tullut puhelu ja päivän mittaan tulleet tekstarit. Sinnepä sitä siis ponnahdin kohti etelää vanhaa Helsingintietä myöten.

Juuri ennen kahdeksaa olin perillä, mutta ensivalsseista ensimmäisen missasin, kun viereisessä lippujonossa ollut kohde ei ihan ajoissa akvaarion puolelle ehtinyt. No, toinen tanssittiin ja fuskut perään. Vielä peräti neljää muuta tuttua ehdin tanssittaa ennen yhdeksää, jolloin oli jo paikalle ehtinyt muuan, joka oli tekstarilla ilmoittanut siihen tuloaikaan tähtäävänsä.

Siitäpä siis jatkettiin kahdestaan samassa kokoonpanossa aina varttia vailla puoleen yöhön, jolloin toiselta loppui iltaloma. Itse jäin vielä hetkeksi jatkamaan.

Sekahaku oli meneillään, kun akvaarioon suunnistin. Nopea rokki oli juuri alkanut. Häikäilemättä kaappasin sille parhaiten sopivan käsiini, kun tuo sattui sopivasti vastaan astelevan. Täysillä pisteltiin nuo pääsalissa yhtään säästelemättä. Olin sitten jo taas päässyt akvaarion puolelle erästä melko myöhään tullutta tavoittaakseni, vaan tämäpä tavoittikin minut. Niinpä tasailtiin pulssia rokkien jäljiltä kahden rumban verran ne slowareina tanssien.

Vain seitsemän perin tutun naisen kanssa nyt tanssin, eikä selvää hakusaldoakaan saa oikein syntymään, mutta joku ~11/6 saattaisi olla sinne päin. Noista tietysti pääosa johti pitkiin putkiin sekä miesten että naisten hakujen aikana. Juuri ja juuri tuhkimoksi ehdin tälläkin kerralla. Kotiin siis 23.55.

Myrskytuuli se taas oli asialla yhtä mestarillisesti kuin aina, eikä väliaikalevyissäkään moitteen sijaa ollut.

Nyt sitten kerätään voimia (jälleen lyhyen yöunen ja tunnin nokosten varassa) lankalauantai-illan Satulinnakeikkaan, jonka musiikillisesta puolesta vastaakin yllättäen -Myrskytuuli, yhdessä aika äskettäin kohdatun La Stradan kanssa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu