TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kevään parhaat tanssit vol.2 - tällä kertaa Merisärkällä (KatriinaS 2011-04-18 23:22)

Kevään parhaat tanssit vol.2 - tällä kertaa Merisärkällä

KatriinaS
2011-04-18 23:22

Kun päivällä suursiivouksen tuoksinassa sain raapaistua itselleni haavan muuten vain huomaamattani ja toisen leikattua vielä isoilla Fiskarsin saksilla, niin pitihän sähellystä jollakin tavalla jatkaa myöhemminkin. Jotta aivan varmasti se kolmas kerta sanoisi toden. Ja se totuus tuli ilmi lippuluukulla, kun pankkikorttini halusi heittäytyä hankalaksi - vai oliko se sittenkin firman lukulaite(?) ja koko sisäänpääsy alkoi kiikkua vaakalaudalla. Siinä vaiheessa taas huomasi kuinka fiksua on tulla tuttujen kanssa yhtä matkaa sisälle: hätätapauksessa voipi vierailla kaverin lompakolla(äärettömän iso kiitos!) pummaamassa vitosen tai vähän enemmänkin ja säästää itsensä parinkymmenen kilometrin edestakaisin ajelulta automaatille ja takaisin - sehän nyt ei olisi missään olosuhteissa ollut edes varteenotettava vaitoehto. Tapahtuman seurauksena yhä jännittyneessä mielentilassa riuhdoin päällystakkia ja kaulahuivia yltäni rivakammin kuin tavallisesti, ikään kuin olisin jostakin myöhässä ja pahasti. Tietysti jo kaiken muun lisäksi kaulaketjun piti silloin tarttua viimeksimainittuun vaatekappaleeseen ja napsahtaa iloisesti poikki. Riipukset katosivat omille teilleen ja niitä etsittiin hartaasti kahden silmäparin voimin edes takaisin. Onneksi nuo kummatkin äärettömän tunnearvon omaavat helyt löytyivät ennen suuren paniikkikohtauksen kehittymistä ja tottakai paljon lähempää kuin niitä alun perin edes ymmärsi hakea...

Merisärkän tansseiksi paikalla oli ihan kivasti porukkaa jo alkuillasta. Lippuluukulle muodostunut jono ei johtunut vain mun säätämisestäni, paikalle tuli ihan oikeasti ihmisiä. Myös uusia naamoja, mikä on tod erinomainen asia. Ja miksei populaa olisi tullut, kun La Strada ja Arja Koriseva olivat paikalla. Joku edellisellä viikolla sanoi jälkimmäisen karkottavan porukkaa, kun kyselin mielipidettä tangokuningattaresta, jota en itse koskaan vielä ollut livenä kuullut. Siis: TÄH? Karkottaa porukkaa vai? Mä en usko siihen kyllä pätkääkään, en yksinkertaisesti osaa. Artisti joka jaksaa esiintyä niin täydellä sydämellä/energisesti ja olematta millään tavalla teennäinen, ansaitsee täyden kunnioitukseni. Ohjelmistokaan ei ollut pöllömpi, saati sitten orkesteri eli Fortuna. Sambat vain olivat kuulemma olleet sikanopeat, muuta negatiivista ei kukaan sanonut - tai minä itse sitten havainnut lavanpuolella ollessani. Arja sai nyt ainakin kaksi vannoutunutta fania lisää(varma tieto) ja ties kuinka monia muita jos eivät niitä jo olleet(mutu-tuntumaa, mut ei ihan hatusta kuitenkaan vedettyä, perusteena tähän ihmisten ilmeet yms).

Lavan lattiakin oli taas kunnossa, eräs kertoi sen edellisellä viikolla olleen likainen ja tahkea tanssijalle - sotkuahan tulee kun porukkaa on paljon. Toinen lähde vahvisti asian vertaamalla illan meininkiä toiseen juhannukseen... Jos itse tuonne olisin silloin vastoin kaikkia todennäköisyyksiä erehtynyt, olisin kärsinyt luultavasti ahtaanpaikan kammosta ja paennut paikalta. Tai ehkä ennemminkin happivajeesta, jos ilmastointilaitteet puhalsivat samalla tavalla lämmintä ilmaa kuin nyt viime lauantaina.

Tanssimisen/pelleilyn/hiihtelyn määrä paikasta aa paikkaan bee oli täysin sopusoinnussa kavereiden kanssa juoruamisen/muun henkevän keskustelun kanssa, mikä teki illasta täydellisen helmen. Tuo siis esiintyjien lisäksi siis. Arja tuli jo kehuttua, joten kehutaan tietysti La Stradakin... Tosin allekirjottaneelta alkavat loppua adjektiivit ja kaikki muutkin ylisanat kesken, kun tästä orkesterista on kyse. He vievät jalat alta joka kerta, ja viikkokin keikkojen välillä voi tuntua pieneltä ikuisuudelta. No jos tässä jotain rakentavaa palautetta pitäisi antaa, niin voisivathan he soittaa kahdet tangot joka ilta(kahdet cha chat tuli jo - hurraa!!! vaikka niistä toiset rumbaksi vahingossa kuulutettiinkin). Kappaleista heillä on takuulla vara valita, sen olen omin korvin kerta kerran jälkeen kuullut.:) Mutta kaikki mikä siitä pumpusta lähtee, kuunnellaan äärettömän positiivisen ihmetyksen vallassa jokaista tahtia myöden.

Loppuilta saa taas erityismaininnan - silloin tuli reviteltyä ehkä hiukan normaalia(mikä on mulle normaalia, no jaa, sitä en välttämättä tiedä edes itsekään) enemmän kun lattialla oli taas tilaa mm.harjoitella sitä sun tätä ilman suurempia häiriöitä. Mitä nyt välillä saatoin ehkä harhautua spinnissä eri "kiertoradalle" kuin oli tarkoitus. Keneenkään en tietysti törmännyt - ei edes ollut lähelläkään.:D

Tanssit jatkuivat puoli kolmeen, mut mie häivyin paikalta jo puoli tuntia aiemmin. Jälleen kerran tuli mieleeni, että tanssien loppumisaikaa olisi syytä edes vähän lyhentää, suurin osa porukasta kun katoaa yöhön jo yhden ja puoli kahden välillä. Fortunalla oli takuulla hauskaa soitella lähes tyhjälle salille.

Jos edellisen viikon tanssit Viihtarissa olivat koko alkuvuoden parhaat, niin toissailtainen oli nyt sitten se täydellinen jatko-osa. Tanssisaldoa kuin suurinpiirtein mitään muutakaan tässä iltojen kesken on paha alkaa vertailemaan.;) Kiitos trubaduurit, juttukaverit ja tanssittajat!

Kirjoittajan avainsanat: La Strada

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu