TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vietävänä - orjentoitunut seuraamaan (SeinäKukkanen 2011-03-25 16:08)

Rokataan taas - bugataan roos

Ainakiire
2011-03-27 1:52

Aika harvoin näkee kirjoitettavan niin kuin Grapponia, että kynnys aloittaa lavatanssi voisi olla alhaisempi miehillä, jos ei olisi niin kovin paljon vientivastuuta.

Noita naisen antamia vinkkejä on vaikea tietää antaa sopivaan kohtaan, jos ei tunne viejää.

Sellaista vapaata vientiä koin viimeksi kun kävin lavalla. Parin tanssijan kanssa kun sain itse valita, miten tanssin. Miehet vain "kuljettivat" eteenpäin. Ehkä vapaaseen vientiin ja naisen (minun) vapaan liikehdinnän teki mahdolliseksi se että bändi valitsi soittaa kahta eri tyyliä yhdelle haulle. Silloin vähän hämmennyin, kun en ollut aikaisemmin tanssinut silleen vapaasti valiten (ensimäinen noista kahdesta pakollisesta oli bugg-rytmityksen mukaan ja seuraava hitaana valssina).

Bugg on jo aika hyvin hallinnassa (voin jopa opettaakin viejänäkin), kun taas hitaan valssin askelista ei minulla ole hajuakaan, että siinä olisin ehdottomasti tarvinnut määrätietoista vientiä.

Sanokaa nyt viisaammat olisiko pitänyt pyytää mieheltä perinteistä kahden käden kiinnipitoa tuolle valssille? En kuitenkaan kehdannut, kun en tiennyt osaako hän valssia. Itselle tuli vähän epävarma fiilis kun en ollut ennen improvisoinut valssia vapaaseen vientiin, missä kaveri vie yksistään eteenpäin ja kiepauttaa sopivasti kädenali säännöllisesti viedessään. Tyytyväinen vaikutti kyllä olevan, ja se kai on tärkeintä?!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu