TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Buggin kautta nuoriso tanssimaan (Andreas pks 2011-02-09 7:04)

Kritiikki pitääkin tulla esille (Tricksterille)

Ainakiire
2011-02-13 0:54

En nyt halua tässä ilmoitella olevani niin hurja asiantuntija, mutta se kokemus mikä minulla, vasta-alkajien kursseilta, ja jopa viejänä joskus, on se että ei kaikki opi hetikään askeltamaan niin paljon rytmissä, että voisi alkaa jotenkin sujuvasti tanssimaan puolen vuoden yrittämisenkään jälkeen. He kyllä useimmiten ovat harvinaisia tapauksia, mutta kerron vaan, Tricksterille vastaukseni, että voi ottaa aikaa ennenkuin rytmitajun puuttumisen vuoksi ei pääse etenemään opettelussa niihin vakiokuvioihin missä voidaan alkaa viemään ja seuraamaan luontevasti.

En nyt puhukaan siitä miten normaalisti opitaan, mutta en oikein ymmärräkään tuota mitä tarkoittaa että "parit voivat aivan vapaasti askeltaa ja synkopoida omaan tahtiinsa?" minun mielestäni ei onnistu, vaan on mahdotonta tanssia sillälailla "omaan tahtiinsa". olen kyllä samaa mieltä että "tanssi sujuu kun molemmat kuuntelevat musiikkia ja seuraavat ympäristöään", mutta vasta-alkajalla, jota tarkoitin, ei tanssi suju hetikään, jos ei alkuunsakaan ole rytmitajua. Se voi alkaa sujumaan sitten kun on itsepäisesti käynyt opissa eikä anna periksi ennenkuin on oppinut askeltamaan jonkunlaiseen rytmiin.

No, en nyt oikein liioin sisäistä tuota viimeistä lausettasi, mutta jos se minulle joskus valkenee, mitä tarkoitat. Jos sitten on oppinut mielestänsä tanssimaan jonkun verran, ei voi muuta naisena kuin tarkkaan seurata viejän antamia liikevinkkejä, ja naisena en ainakaan alkaisi varastelemaan mitään, sillä vauhdikkaan bugg-tanssin myötä on kohta lattialla nurinpäin, jos sellaista yrittää.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu