TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vanha sananlasku sen tiesi (Jerryjee 2011-01-23 19:30)

Ihan(a) exä

Twototango
2011-01-27 22:32

Tuo Jenni Vartiaisen "Muruseni" (säv. Jenni Vartiainen & Jukka Immonen, san. Mariska) on sinänsä ihan hyvä kappale ja rytmillisesti erittäin helppo tanssia, joten sikäli se sopii tanssikappaleeksi hyvin. Tuo helppous tekee siitä tanssillisesti ehkä jopa hieman tylsän.

Minulle se ei vain slovarina toimi. Ja pääosin yksinkertaisesti siitä syystä, että se on soitettu ihan puhki. Jos olisi onnistunut välttämään radion kuuntelun, asiantila voisi olla parempi. Mutta kun sen kuulee useamman kerran päivässä, alkaa ihmetellä, kuinka yhtä naista voidaan pitää parvekkeella jatkuvasti.

Joten nykyään minulla vaihtuu kyllä kanava, kun Muruseni vaatii taas huomiota. Sekään ei valitettavasti auta, kun sillä toisella kanavalla on taas se sama Muru.

Näin käy tietysti kaikille hiteille. Perussyy tällaiselle ylisoitolle on tietysti alunperin kappaleen hyvyys. Sitä edesauttavat varmaankin sitten soittolistat ja toimittajat, jotka ovat toimittajia eivätkä musiikkitoimittajia, joten menevät siksi musiikkivalintoja tehdessään aina siitä, missä aita on matalin. Tämä johtaa tuon hittien ylisoiton lisäksi siihen, että kultakin artistien levyiltä poimitaan soittoon vain ne "helpot" kappaleet. Täysin pimentoon jää monilta artisteilta todella hyviä kappaleita, joita ei kuule radiosoitossa koskaan. Näistä monet ovat kappaleina sellaisia dieseleitä, joiden erinomaisuus alkaa aueta ehkä vasta useamman kuuntelun jälkeen.

No, kaipa Murusella on Finlandersinkin ohjelmistossa oma elinkaarensa. Itse kyllä mielelläni kuulisin sen tilalla jo jotakin muuta. Joku vanha unohdettu klassikko ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto. Tai joku slovari Finlandersin vanhemmasta ohjelmistosta. Niitäkin varmaan löytyy. Pienellä vaihtelulla nuo hittikappaleetkin säilyttäisivät elinvoimaisuutensa paremmin, niin radiosoitossa kuin lavoillakin. Pienen tauon jälkeen se vanhakin suola janottaisi sitten taas ihan mukavasti.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu