TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssilava + alkuunpääseminen = Vaikeaa (Mies-76 2010-12-05 4:29)

Tanssilava + alkuunpääseminen = Vaikeaa

Ainakiire
2010-12-13 1:46

Olen voinutkin jossakin jo vastata, mutta laitan vielä lisää asiaa omasta kokemuksestani. Epävarman tai aloittelijan hakiessa yritän jonkun verran sitä jännitystä pienentää, sillä ei kukaan viihdy sellaisessa tanssitilanteessa , että jatkuvasti täytyy jännittää ja yrittää samalla tanssia, uskoisin.

Joku mies voi hakiessaan todellakin tuntua ihan aloittelijalta, eli on epävarman tuntuinen ja usein jännittääkin, ainakin uskon niin, sillä käden puristaminen tiukasti viedessä tai vapina voivat olla merkkejä epävarmuudesta vientitilanteessa.

Tietenkin voi olla muitakin syitä, mutta minä ajattelen näin, ja olen pyrkinyt rentouttamaan otetta itse löysäämällä ja ns. irroittamalla varovasti omaa kättäni. Se ei yksin riitä vaan täytyy myös askelilla ja keholla "viestittää rentouttamista" tilanteeseen sopivasti.

Olenkin alkanut ajattelemaan että naisen kanssa tehty yhteistyö onkin hakijan kannalta tanssitilanteessa erittäin tärkeää ja täytyy olla tilanne- ja tunneherkkä voidakseen yrittää jonkunlaista varmuutta saada aikaiseksi viejän otteisiin.

Erittäin varmasta viennistä on esimerkkinä kun eräs ennestään tuntematon herrasmies haki minua ja hetken tanssittuaan tuumasi että minuahan voi viedä ilman käsiäkin, siis yksistään kehon ohjauksella, eikä ollut mikään oikein tiivis lähitanssi kysymyksessä vaan tavallinen foksi.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu