TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Koskenranta (Nippo 2010-11-06 14:54)

Koskenpartaan lattiasta vielä

Lutukolli
2010-11-08 14:12

Päätin jo kerran että pitäisin jo oman lusikkani erossa tästä Koskenrannan lattiasopasta, koska se tuntuu herättävän monenlaista tuntemusta. Laitan kuitenkin tähän ketjuun lyhyesti omat havaintoni, näiltä kaikilta kolmelta kerralta, jotka Tanssikeskus on siellä tansseja järjestänyt. Minusta on kuitenkin hyvä että joku jaksaa yrittää järjestää tansseja myös Stadissa.

Ensimmäisellä kerralla ("Suuravajaiset" 22.10.2010) lattian luisto (tai pito) oli lähes samanlainen kuin viime keväänä toisen järjestäjän toimesta pidetyissä tansseissa.

Toisella kerralla (29.10.1010) meillä oli samat kengät jalassa (haljasnahkapohjaiset) kuin ensimmäisellä kerrallakin ja tanssiminen oli silloin niillä lähes toivotonta. Valitettavasti silloin ei mukana ollut toisia tanssijalkineita, joten emme pystynyt kokeilemaan pitoa erilaatuisilla pohjamateriaalilla. Me näimme silloin kolme täydellistä kaatumista, joista yksi lienee sitten tuo, jota Humppiksen viestissä on kuvattu edellä, "Takaraivo KUMAHTi lattiaan". Se näytti hurjalta ja kuului selvä kolahdus kallon kumahtaessa lattiaan siinä lähellä narikkaa. Yksi tapaus vaikutti jo hieman koomiselta, kun daami yritti kädestä vetämällä auttaa kavaljeeriaan lattialta ylös, mutta kengät lipsuivat vain siinä asennossa alta ja lopulta hänen piti kääntäytyä toisin päin ylös.

Kolmannella kerralla (5.11.2010) meillä oli useammat kengät mukana ja minun tanssilenkkarit ja kultani sekoitepohjaiset kengät toimivat kohtalaisesti. Kun kävi pyyhkimässä kenkien pohjat niihin orkesterilavan vierille asetettuihin kosteisiin pyyhkeisiin oli luisto ja pito minun mielestäni täydellinen, mutta sitä ei kestänyt kovinkaan montaa askelta.

Itse en tiedä onko lattialle tehty jotain näiden kertojen välillä. Oma havaintoni oli että toisella kerralla tuon selvästi liukkaamman lattian lisäksi kenkien pohjiin kertyi jo sen tanssikurssin aikana paljon valkoista jauhoa, jota kävin useasti pyyhkimässä eteistilan kuramattoon. Tanssienjärjestäjä ei ole itse kommentoinut mitään, joten lattiasta liikkuu vain puheita ja huhuja. Pia M sanoi kysyvänsä lattian materiaalista, mutta tuon ensimmäiseen avajaiskertaan liittyneen ketjun jälkeen en ole nähnyt siitä mitään tietoa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu