TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Talviaikaan Ruusulinnassa PNP ja Tosimiesten tahdittamana. (Ami 2010-11-02 13:18)

Talviaikaan Ruusulinnassa PNP ja Tosimiesten tahdittamana.

E.Tuomas
2010-11-05 21:37

"Ami hyvä ... (terveisiä myös ETuomaalle...)"

Kiitos, Keskiäkäinen, että muistat Eerotuomaan, joka kirjoittelee nykyään aika harvakseen.

Vaan silti pari kommenttia.

Korvat ja mieltymykset. - Olen tarkka siinä, että en sekoita keskustelussa omia korviani ja musiikin miellyttävää / turvallista volyymitasoa.

Riippumatta mieltymyksistäni olen vannonut Hippokrateen valan. Kun on lääketieteen koulutus ja eri tahoilta tietoa työturvallisuudesta - kai on velvollisuus ottaa kantaa. Itse pärjään sillä, että poistun parketilta, kun dB:t nousevat.

"... huonokuuloisen valittaa..."

Tuttu asia ET:lle. Kun on erityinen tango, eihän huonokuuloinen Eerotuomas ota siitä viennin nyansseja, jos soi liian hiljaa. Vaan ottaako niitä silloin kukaan? Tämä on ihan eri asia, kuin uhrata ne 20 %, joiden kuulo vaurioituu keskivertoväestöä herkemmin.

Todella erikoinen ajatus on säätää dB:t huonokuuloisimman mukaan. Useimmat huonokuuloiset voivat käyttää kuulokojetta. Harvassa on se, joka ääniyliherkkyytensä takia edes terapioiden jälkeen ei voi käyttää kuulokojetta.

Näin kertoi Eerotuomas

Kirjoittajan avainsanat: äänenvoimakkuus, tango, desibelit

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu