TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Original Beat ja Yölintu Viihdekeskuksessa (Cake 2010-10-31 9:28)

Original Beat ja Yölintu Viihdekeskuksessa

Muka muusikko
2010-10-31 16:25

Kiitoksia oikein paljon palautteesta.

"Osasyyllisenä" illan tapahtumiin kommentoin hieman.

Original Beat on siis melko selkeästi profiloitunut rautalankaiskelmän ja -tanssimusiikin soittoon. Ohjelmistomme on lähes täydellisesti 50-60-lukujen musiikkia, ehkä jokunen saattaa 70-luvultakin olla, mutta ehdottomasti ei uudempaa. Tämä on meidän valinta. Ohjelmistollamme haluamme poiketa perustanssimusiikkia soittavista sekä nykyiskelmää soittavista orkestereista, niitä kuitenkin riittää joka viikonlopulle 13 tusinaan mitä erilaisimmissa paikoissa, meidän tyylisiä kuitenkin tanssilavoilla loppujen lopuksi aika vähän. Yritämme erottua massasta eduksemme. Ja tuoda vähän sitä nostalgiaa, retroa, niinkuin tavataan sanoa ;o).

Original Beatin ja Yölinnun yhteinen keikka ei tietysti ollut paras yhdistelmä samaan paikkaan, mutta me emme paljoa siihen voi vaikuttaa. Kun tätä soittamista teemme harrastuksena ja keikkaa on varsin vähän, niin otamme mielellämme kaikki ne keikat, mitä meille tarjotaan. Orkesterien valinnoista voi sitten keskustella enempi tilaajaosapuolen kanssa.

Kyllä, myönnän, että ohjelmistomme on hieman kapea. Perustanssimusiikki toki löytyy, mutta lattaripuoli on vähemmässä. Se on yksi syy, miksi halausimme tuoda omaa musiikkiamme kakkosorkesterina esille, kun ykkösorkesterina voisi olla se todella monipuolista soittava orkesteri. Kuten Merisärkällä olimme lokakuun alussa Finkkujen kanssa.

Jenkat soitimme viimeisen setin alussa.

Itse asiassa jivestä oli palautetta Merisärkän keikaltakin. Katsoisin edelleenkin, että toisessa ja kolmannessa setissä soitimme yhdet jivet kummassakin, Melkein halvaannuin/Mä jäin kii sekä Mun sormuksein/Lauantai-ilta. Se, että onko se jiveä, tuntuu jotkut olevan eri mieltä. Meillä tempot ovat 200 nurkilla, josta olen kuullut sanottavan, että olisi sitten aika lähellä jiveä. Jos tahti olisi jotain 250 nurkilla, olisi sitten fuskun puolella. Edelleen totean, että itse en ole näistä niin perillä, että voisin alkaa väittelemään. Nykyisin ihmiset tanssivat tansseja niin erilaisilla tavoilla, että osa menee nämä fuskuna, osa jivenä, osa ihan vaan sosiaalifoksina. Pääasia, että tanssii ja nauttii.

Väliaikamusiikista emme ota vastuuta. Meidän tehtäväksi oli annettu levyjen soitto tauoilla, levyt saimme Viihdekeskukselta, emme voineet valita. Meillä ei ole normaalistikaan omia väliaikamusiikkeja. Jos olisi, toki niissä pyrkisimme huomioimaan niitä tanssilajeja, joita emme soita.

Palautetta on aina kiva saada. Hienoa, että esiintymisemme on herättänyt keskustelua, näin voimme yrittää huomioida vinkkejä ja kommentteja, että voimme jatkossa kehittää toimintaamme, toki kuitenkin meidän musiikillisen suuntauksen rajoissa.

Juha B / Original B

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu