TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Koskenrannan lattiasta ja äänentoistosta (Nadi 2010-10-23 18:43)

Koskenrannan lattian materiaali ja pölinä

Lutukolli
2010-10-25 20:25

Pia M: Useampi täällä on arvaillut, että liukastetta olisi käytetty. Ei ollut, kysyin suoraan tanssinjärjestäjältä asiaa. Lattiaan ei oltu lisätty mitään liukastetta perjantaina, joten se runsas vaaleanharmaa pöly joka jokaisen jalkineisiin ja lahkeisiin nousi, on väistämättä peräisin itse lattiasta - ainakin minun logiikallani ajatellen.

Voihan olla myös likaa, joka on ollut alunperin salin lattialla tai tullut ulkoa niiden tanssijoiden kenkien pohjissa, jotka eivät vaihda jalkineita.

Juhlatilaan ajetaan myös autoilla sisään ja jos lattiaa ei ole ennen tansseja puhdistettu, niin sitäkin kuraa on saattanut olla siellä. Myös isomman väkimäärän mukana ulkokengillä tulee väkisin melkoinen määrä likaa, joka kenkien alla jauhautuu vielä pienemmiksi partikkeleiksi leviten ilmaan. Jotta täysin vältettäisiin tämä, täyttyisi olla pakollinen jalkineiden vaihto, "kenkärajat" ja vaihtoalue sukkasillaan siinä välissä ;-) Nyt samalla eteisalueella tassutellaan ulkokengilla ja tanssijalkineilla.

Mun pointtini on tasan se, että jos kyseisestä lattiasta irtoava pöly sisältää hengitysteille haitallisia aineita niin paljon, että nyt tällä hetkellä mulla olevat hengitystieoireet johtuvat siitä, niin silloin en lattian takia kys.paikassa oikeasti voi käydä.

Minulla myös ns. katupöly aiheuttaa vähän samanlaisia oireita keväällä ja jos kyse oli "vain" ulkoa tulleen kuran jauhautumisesta pölyksi nyt oli kyse samasta asiasta. Mitä enemmän on väkeä paikassa sitä todennäköisempi on myös tuollainen ilmiö. Minulla ei tanssi-illan jälkeen ole tuntunut mitään oireita. Aivastutti vain siellä, kuten pölyisemmässä ympäristössä muulloinkin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu