TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mistä tanssi alkaa? (Josef 2010-10-20 8:43)

Mistä tanssi alkaa? Josef 2010-10-20 8:43

Ainakiire
2010-10-23 14:14

Kirjoitit paljon asiaa muutamaan lauseeseen. Keskustelen hieman omien ajatusteni pohjalta tuosta lasten tanssiharrastuksesta. Olen nimittäin miettinyt mikä on parasta lapsille ja vielä että minkä ikäinen lapsen suositellaan olevan ennenkuin aletaan ohjaamaan määrätyn harrastuksen pariin, tässä tapauksessa tanssinharrastuksen? Eimerkkinä kerrot lastenlapsesi tilanteesta.

Selvää tietenkin on että ympäristön virikkeet, siis jos esimerkkejä annetaan aikuisten (tai kavereiden) toimesta, heidän tanssiharrastuksen ollessa inspiroivaa, on tietysti odotettavissa että nuorempi polvi tulee perässä. Tämän uskon olevan aivan luonnollista, huolimatta siitä mistä harrastuksesta on kysymys.

Olen itse yrittämällä yrittänyt että lastenlapseni saisi virikkeitä monelta eri alueelta, ja kun kokemusta ei ole siitä, onko se hyvä tapa, haluaisin kokeneemman kertovan, teenkö oikein vai väärin? Pitäiskö vain yrittää heti pienestä viedä mukana sinne missä itsekin käy harrastamassa (tanssiseura), vai miten? Lapsihan voi olla kiinnostunut ihan muista asioista. Onkohan kuitenkaan isovanhemmilla mitään vaikutusvaltaa lastenlaspsien harrastuksiin, ja vanhempien virikkeiden antaminen on ehkä kaikkein tärkein, jos harrastussuuntaa haluaa muokata?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu