TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Buggia, cha chata ja Tangoa pian (Andreas pks 2010-10-13 0:04)

Opettelujärjestys

Seikkailija
2010-10-19 18:39

Aina välillä kyllä vilkaisen muuallekin että olisiko joku toinen tyyli seuraava innostukseni kohde? Missä järjestyksessä suosittelisitte eri lajit opettelemaan?

Itse suosittelisin nimenomaan harjoittelemaan niitä tansseja, joiden musiikki innoittaa tanssimaan! Tanssimaan oppii vain tanssimalla ja lavalla tulee helpommin mentyä niitä lajeja, joista tykkää.

Käsitykseni mukaan olet nainen, joten et pääse niin hyvin valitsemaan mitä mennään kuin mies. "Joudut" siis menemään lavalla mitä mies vie, toki sinun toiveitasi kuunnellen, mutta kuitenkin aika monenlaista tyyliä tulee koettua. Niinpä olisikin tärkeintä oppia kuuntelemaan vientiä ja seuraamaan! Lajinomaisuus tulee mielestäni vasta tämän jälkeen. Jos nainen osaa seurata, niin hän menee lähes mitä vaan osaavan miehen viennissä.

Eli, jos olet innostunut buggista, hakeudu bugg-kursseille. Kun opit seuraamaan vientiä niin kyllä sitten fuskua ja jiveäkin oppii nopeasti tanssimaan. Tunneilla varmaan kannattaa tanssia mahdollisimman monenlaisen viejän kanssa, mutta välillä täytyy päästä tanssimaan myös omaa "tasoa" paremman kanssa. Näin sitä kehittyy.

Sitten jos olet vaikka innostunut hitaasta valssista niin hakeudu hitaan valssin tunneille. Jos opit seuraamaan miehen vientiä hitaassa valssissa niin varmasti opit nopeasti seuraamaan myös mm. tangoa tai foksia.

Mitä itse olen huomannut niin tanssijoille ylipäänsä tekisi hyvää harjoitella ihan tasapainoa. Eli tanssii vaikka yksikseen kotona ja yrittää yhtäkkiä jäädä paikoilleen. Silloin huomaa, ovatko jalat kropan alla. Jos ei ole niin tasapaino järkkyy helpommin. Varsinkin hitaissa parhaimmat seuraajat ovat sellaisia, jotka eivät horju, vaikka liikkeen pysäyttää koska tahansa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu