TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Merisärkkä 9.10 (KatriinaS 2010-10-11 0:17)

Kommenttia ja vinkkiä soittajalle

Muka muusikko
2010-10-12 22:36

Kiitoksia Pete P.:lle täsmentämisestä. Kyllä meidän Mun sormuksein on hitaampi kuin linkkisi alla oleva versio, joten laskisin näin ollen jiveksi, samoin Melkein halvaannuin. Mutta saa sitä fuskuna tanssia, jos ketä huvittaa...

Vaikka kilpatanssia olenkin harrastanut, niin olen lavapuolella tanssilajien ja tempomääritysten suhteen Uuno isolla U:lla. Pitäisi lähteä varsin lavatanssikurssille, että tulisi selvemmäksi nuo erot foksin, fuskun, buggin, jiven yms muiden (voidaanko sanoa) kädenalitanssien suhteen. Sitten tanssilajien kuuluttamisesta en ota vastuuta, koska kuulutukset hoitaa pääasiassa solistimme, minä toki alussa spiikkaan jotain, mutta välttelen tanssilajien kuuluttamista, jos en ole ehdottoman varma (siis valssin ja tangon tunnen... no ei, toki muitakin, hih).

Ja kyllä, oli aika hidas, nimenomaan kilpatanssiversio tuo New York, New York foxtrotista. Kyllä meidän foksit on luokkaa Sulamith/Moody River noin suunnilleen, tempoltaan ehkä juuri Veikko Nieminen -luokkaa.

Hienoa! Näistä voimme treenikämpällä keskutella, ja tarkentaa ehkä tempoja joihinkin biiseihin, että saadaan ne paremmin mahtumaan ilmoittamaamme kategoriaan. Aina sitä oppii vanhakin! Vielä kun lavatansseja oppis...

Juha B / Original B

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu