TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
BUGG ja sen opettajat...... (Jakkeprkl 2010-09-30 22:15)

Buggin tanssimisesta Karhunpennun huviretkellä 9/10 12:57

Ainakiire
2010-10-12 0:58

Vosihan termi olla vaikkapa vain tekosyy saada syventyä bugg-tyylin salaisuuksiin, ja miten se tulee toimeen soitettavan musiikin kanssa.

On mahdollista että lukija ymmärtää mielipiteeni kovinkin osaavana, mutta en väittäisi niin. Kokemukseni on että Plogman-musiikki on yleensä juuri sopivan fiiliksen antaja bugg-tyylin tanssille. Ongelma ei varmaankaan ole kuitenkaan se musiikki, vaan se että orkesterit valitsevat musiikin sen mukaan, minkälainen yleisö heidän arvion mukaan on paikalla.

Vieläkin yleensä siellä missä käyn tanssimassa, tulee korkeintaan kaksi paria puhdasta bugg tanssikappaletta illassa, valitettavasti. Sitten voi vähän yrittää saada humppa- ym. sellaisista rytmeistä muunneltua askeleisiin sopivaa buggia.

Aika masentavaa kun ajattelee, että on intohimona oppia parempaa bugg-tyyliä, ja sitten sitä ei soiteta enempää illan aikana.

Vieläkin valitettavampaa on että niihin harvoihin kappaleisiin ei yleensä sitten kukaan hae, ja sen vuoksi olen alkanut opettelemaan viejän osaan. Yllättävän hyvin tuon haasteellisen roolin olen omaksunut eikä suurempia ongelmatilanteita ole kenellekään siitä syntynyt.

Bugg-tyyli tanssina voidaan tietenkin kokea viejän ja seuraajan osalta erilaisena, riippuen siitä miten innostunut on sen puitteissa leikittelemään. Niinkuin on jo kirjoitettu aikaisemmin, voi olla että bugg on sen "vapauden leikitellä", olemuksen vuoksi saanut enempi jalansijaa ja siitä puhutaan täälläkin joskus enenevässä määrin. Olen iloinen että melankolinen kansa on alkanut vapautumaan liikunnalliseen leikittelyyn. Olkoon tuo nyt se "termi", eli, liikunnallinen leikittely yhdessä, on vastaus kysymykseesi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu