TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ai että ylimielistä asennetta ja leipääntymistäkö? Ei ainakaan Kolmilammilla tullut havaituksi (Humppis 2010-08-16 8:40)

Encoreista kuuluu viimeiseen settiin

Jami
2010-08-17 20:56

Stefanus 2010-08-16 14:31 "Pitäisikö oikeastaan encoreiden soittamisesta luopua. Soitettaisiin yleensä ne setit, tehdään homma ja piste. ----- Ihan luonnollista, on varmaan kiva lähteä yönselkään ja yöpuulle. Töissähän ne orkesterit ja laulajat ovat"

Pitkä ketju, en ole kokonaan lukenut, mutta olen samaa näistä Stefanuksen sanoista.

Tapana on aina taputtaa orkesteri takaisin viimeisen setin jälkeen. Kun katsoo kelloa, on yhtye jättänyt noin 5 minuuttia viimeisen setin lyhyeksi, jotta ehtivät soittamaan encoret. Samoin solistin hittikappale on tarkoituksella jätetty esittämättä, koska se on tarkoitettu encorelle. Encore kuuluu siis varsinaiseen vimeiseen settiin.

Minä nostan esiin yhden asian, joka jäi minua vaivaamaan tämän kesän yhdessä tanssi-illassa. illan viimeinen setti oli kysymyksessä, ja yhtyettä en muista, mutta sillä ei nyt tässä ole väliä. Yleisöä oli enää vaan muutama pari lattialla. Setin aluksi orkka kysyi, että mitä soitetaan. Yksi nainen halusi valssia. Mutta vastaus pyyntöön oli, että samaan settiin ei voi soittaa kaksia valsseja, siis viittasivat viimeisiin valsseihin. seuraavaksi vetivät sitä, mitä ohjelmistostaan itse valitsivat, eli joku nopee rokki. Kyllä se valssi olisi kelvannut kaikille siinä vaiheessa iltaa. Lopputuloksena oli, että lattia tyhjeni saman tien. Että jos kysytään yleisöltä, niin silloin myös pitäisi kuunnella, mitä toivotaan.

-jami

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu