TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vihjeitä naisille tanssimaan pääsystä! (Tangokavaljeeri 2010-07-27 12:08)

Milloin tansseihin kannattaa mennä?

Seikkailija
2010-08-03 23:17

Täytyy puolustaa Tangokavaljeerin ohjeita. Minusta hän antoi kaikkein helpoiten toteutettavissa olevan vinkin naisten tanssimaanpääsyn parantamisessa. Itsekin olen huomannut, kun alkuillasta saa juosta riviin, jotta ehtii hakea naisia tanssimaan. Sitten siinä klo 20.45-21.15 paikalle pölähtää armoton määrä naisia ja ei ole ihme, jos silloin tulevat eivät pääse niin helposti tanssimaan. Mies muistaa kuitenkin paremmin ne, joita on jo tanssittanut.

Loppuilta on myös naisten kulta-aikaa. Monesti viimeisen puolituntisen aikana on yhtä paljon naisia ja miehiä, ellei jopa miehiä enemmän. Kyllä silloinkin naisilla on paremmat mahdollisuudet päästä tanssimaan kuin keski-illasta.

Nyt siis esität, että naisten tulee olla paikalla tanssien alusta saakka ja odottaa sitten sinne viimeiseen tuntiin saakka, kun silloin sitten pääsevät varmasti tanssimaan?

Minä en moista huomannut. Luitkohan rivien välistä? ;) Eiköhän Tangokavaljeeri tarkoittanut, että sekä alkuillasta että loppuillasta naisilla on parempi mahdollisuus päästä tanssimaan kuin keski-illasta. Missään en nähnyt kehoitusta, että pitäisi olla ekoista valsseista viimeisiin valsseihin. Mutta eikös näin loogisesti helposti tapahdu, jos heti alkuillasta pääsee tanssimaan niin eihän sitä viitsi iltaa kesken jättää, etenkin, kun vielä loppuillastakin flaksi käy hyvin. ;D

Eikö olisi loogisempaa, että naiset tämän tiedon pohjalta (viimeisen tunnin aikana kaikki pääsevät tanssimaan) tulisivat vasta ihan tanssien lopussa, sille viimeiselle tunnille? Tai aikaisintaan naisten tunnin alkuun, kun silloin saavat hakea itse...?

Jokainen saa soveltaa ohjeita mieltymystensä mukaan. Varmaan tällaisiakin tapauksia löytyy. Itse asiassa olenkin muutaman kerran tanssittanut sellaista, joka oli tullut paikalle vasta klo 23 aikoihin. Pääsi muuten hyvin tanssimaan!

(Olen kyllä taipuvainen näkemään asian siten, että jokainen tulee tansseihin silloin kuin se omaan aikatauluun sopii, ja lähtee silloin kuin haluaa ja/tai täytyy.)

Ja tämä liittyy naisten tanssimaanpääsyyn miten?

Vanha sanontakin kuuluu, että: "Aikainen nainen kavaljeerin nappaa"

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu