TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Visio tämäkin (Humbuugie 2010-06-03 17:06)

Tanssien sosiaalisesta funktiosta

Seikkailija
2010-06-09 13:02

Tämä oikeastaan liittyy tanssinharrastukseen ylipäänsä eikä ruuhkatansseihin. Ainakin itsellä juuri ruuhkatansseissa on enemmän vilvoittelutaukoja ja tällöin enemmän aikaa puhua tuttujen kanssa. Jos on hulppeasti tilaa tanssia, niin silloin sen mieluusti käyttää hyväkseen ja paahtaa vain lattialla.

Olen huomannut, että aktiiviset tanssi-ihmiset (ml. minä) ovat jopa liian hurahtaneita tanssimaan. Toisaalta moni etsii lavoilta ihmissuhdetta, mutta eihän sellaista voi löytää, jos tanssii läpi illan hiki päässä! Itselläni ns. flaksi parani heti, kun uskaltauduin pois siitä, että kaikkia tuttuja pitäisi ehtiä hakea illan aikana. Näin minulle jäi aikaa nauttia illasta, saatoin mennä järven rantaan ihailemaan auringonlaskua vaikka samaan aikaan taustalla meni ohi hyviä kappaleita. Tai menin tutun kanssa kahvioon ja yhtäkkiä puoli tuntia oli kulunut. Mitä siinä menetin? Tietysti liikunta illoilta väheni ja jotkin tutut vetivät herneet nenään hakemattomuudesta. Mutta mitä sain? Ihmissuhteeni ja sosiaalinen elämäni syveni ja se on ollut paljon arvokkaampaa kuin hukatut tanssikappaleet. Ja onhan minulla silti aina mahdollisuus välillä paahtaa koko ilta läpi hiki naamasta roiskuen. Sekin on välillä kivaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu