TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Keskustellaampa kahden orkesterin tarpeesta (Stefanus 2010-06-09 10:37)

Keskustellaampa kahden orkesterin tarpeesta

Seikkailija
2010-06-09 11:33

Haluavatko tanssijat kahden orkesterin iltoja?

Minulle riittäisi vallan mainiosti yksi hyvä orkesteri ja hyvät levyt. Mutta kolikolla on myös kääntöpuoli. Kun nykyään porukka kiertää vain tiettyjen bändien keikkoja niin jäisi aika paljon uusia kappaleita kuulematta, jos olisi vain se yksi hyvä suosittu orkesteri. Nyt kahden bändin illoissa kuulee myös muunlaista musiikkia ja se on tietysti virkistävää. Toki välillä kakkosbändinä on joku aivan kauhea tapaus, mutta pääsääntöisesti toinen esiintyjä tuo mukavaa vaihtelua iltaan. Nykyään on nähty jo useasti kolmenkin bändin iltoja, mutta itse en ole ollut vielä yksissäkään hyvissä kolmen esiintyjän illoissa. Tällöin yleensä kaikki kolme soittavat vain ne heidän suurimmat hittinsä, jotka on kuultu sataan kertaan ja lisäksi tanssilattialla on kauhea ruuhka. Itse pyrin välttämään tällaiset illat.

Yhteenvetona sanoisin, että pe- ja su-iltoina yhden bändit illat ovat kannatettavia, mutta la-iltaisin kahden esiintyjän cocktail sopii myös.

Olisi mielenkiintoisa saada kommentti asiaan vaikkapa joltakin tanssien järjestäjältä, mikä saa järjestämään kahden orkesterin iltoja, mikä taas saa pitäytymään pelkästään yhdessä orkesterissa.

Itse en ole tanssien järjestäjä, mutta uskoisin asian olevan niin, että jos on kaksi lavaa, jotka taistelevat pääasiassa samoista asiakkaista ja toisessa on yksi hyvä esiintyjä, vaikkapa FBI beat ja sitten toinen lava on ottanut vaikkapa Sykkeen ja Myrskytuulen, niin ihmiset psykologisesti ajattelevat, että kaksi hyvää voittaa yhden hyvän ja suuntaavat selvästi suurempana massana kahden orkesterin iltaan ajatellen lisäksi, että tuskin tuolla yhden bändin illassa on hakijoita/haettavia. Näin ollen tämä kahden bändin lava saa katettua nuo kahden orkesterin kulut ja saa lisäksi maineen, että paikalla oli paljon porukkaa ja silloin ihmiset suuntaavat sinne jatkossakin. Kysehän on osittain myös mielikuvista. Jos lava saa maineen, ettei siellä pääse tanssimaan tai ei ole haettavia niin tuo kiirii tanssipiireissä kulovalkean tavoin ja kohta paikalla ei ole edes suosikkiorkesterin illoissa porukkaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu