TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Uuden vai lopun alku? (Humppis 2010-06-03 13:53)

Ruuhkasta hautajaisiin

Seikkailija
2010-06-09 11:18

Juu, oot kyl oikeessa siinä, että välimallin tanssit ovat vähentynyneet. Itse näkisin, että tansseissa käyvä joukko on pienentynyt ja väkeä ei vain tahdo riittää joka paikkaan. Jonkinlainen tanssipaikkojen väheneminenkin saattaa olla edessä. Suurimpana syynä väen vähenemiseen on tietysti se, kun suuret ikäluokat ripustavat tanssikengät naulaan. Uutta väkeä ei tule samaa tahtia kuin vanhoja poistuu.

Mikä sitten saisi uudet ihmiset tulemaan lavoille? Itse olen sitä mieltä, että radiossa tulisi soida enemmän sellaisia kappaleita, joiden livenä kuuntelemiseen olisi tultava lavoille. Pitäisi löytyä sellaisia esiintyjiä, jotka tarjoaisivat jotain uutta. Olin pari viikkoa sitten Neljänsuoran keikalla pitkästä aikaa ja täytyi oikein ihmetellä kuinka tanssittavaa heidän musiikkinsa oli sen kaiken showmeiningin keskellä. Tuli kahdet hitaat valssit, rumbat, salsat, tangot, humpat, jenkat, jivet, buggit jne. Porukkaa oli kuin meren mutaa, etenkin nuoria. Osa heistä katseli ja osa tanssi innokkaasti. Vaikka en välttämättä viihtyisikään Neljänsuoran keikalla niin usein kuin Sinitaivaan tai Finkkujen, niin nostan heille hattua, kuinka he ovat pystyneet yhdistämään shown ja tanssimusiikin. Lisäksi heillä oli hirveästi intoa esiintyessä, aivan kuin he olisivat ekaa kertaa estradilla.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu