TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kauniit liikkeet (Hannele Tervola 2010-06-06 9:44)

Kauniit liikkeet

Seppo Katjo
2010-06-06 11:28

Saat kauniit liikkeet, kun...Anna itsesi kulkea tunteittesi suuntaan vapaasti ja kokonaisnäkemyksellisesti.

Voin näin sanoa vain omakohtaisena kokemuksena - ehkä neuvoksikin:

Paritanssi on yhteistyötä. Kun on saanut tanssitettavaksi naisen - sellaisen jonka kanssa pääsin Kallioniemessä viime perjantai-illan ensivalssiin, on tanssi helppoa.
Olin tanssinut hänen kanssaan joskus viime kesänä, mutta muistin pian hänet ovensuun lähettyviltä samaksi jonka kanssa olin tanssinut "liidellen" useita kappaleita. Nytkin, lähes ensiaskeleilta hän mukautui valssin aaltoon ja täydensi menoamme ihaniin, hyvin esitettyihin - valsseihin.
Pitkästä aikaa pääsin menemään askeleet - täysin vartalon tasapainoiseen keinumiseen ja liikkeiden sopusointuun synkronoituen - tuntien myös vastapuolen liikkeiden yhtyvän kauniiksi yhteensopivaksi etenemiseksi.
Muutaman muunkin kappaleen eteneminen oli, jo lisääntyneestä väestä huolimatta jotakin - aivan eri maailmasta.
Anteeksi - sattui, että laajentuneissa liikkeissä tuli pari pientä osumista toisiin tanssijoihin. Tanssitettava oli hyvin paljon minua nuorempi, eikä varmasti kummallakaan ollut minkäänlaista muuta motiivia kuin, nauttia TANSSISTA.
Toivon, että vierailija kävisi useamminkin tanssietäisyydellä.

Aitomies

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu