TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mikähän puolison tanssiharrastuksessa harmittaa? (Tanssinkaipuu 2010-05-23 20:35)

Mikähän puolison tanssiharrastuksessa harmittaa?

Seikkailija
2010-05-24 21:52

Syitä tuohon löytyy varmasti useita, mutta ainakin itselle moinen kahlitseminen olisi suhteen loppu. Minusta se olisi sellainen epäluottamuslause minua kohtaan, että tuntuisi todella pahalta. Lisäksi täytyy muistaa, että varmasti monelle tanssia aktiivisesti harrastaneelle on tanssiharrastuksen myötä kertynyt lavoille aikamoinen ystäväpiiri, joita ei oikein muuten näe kuin lavoilla. Jos minulta kiellettäisiin tanssi muiden kanssa, kiellettäisiin siinä samalla oikeus tavata ystäviään! Okei, toki heitä voi muutenkin lavalla nähdä kuin tanssin merkeissä, mutta kyllä minusta on mukava tanssia pari tai kaksi illassa heidän kanssaan. Esim. omat kauimmat tuttavani ovat Oulusta asti ja koska heidän kanssaan on tullut joskus tehtyä kimppakyytejä niin siinä on samalla tutustunut toisen elämäntilanteisiin ja niinpä on mukavaa päästä kuulemaan, mitä uutta on tapahtunut.

Tanssi kadunmiehen näkökulmasta nähdään ehkä hieman seksistisenä toimintana, mutta ainakaan minulle ei tanssiminen naisen kanssa aiheuta sen suurempia värinöitä. Yksinkertaisesti lähellä tanssimiseenkin on tottunut. Toki on päivänselvää, että missä on ihmisiä koolla myös ihastumisia tapahtuu, mutta jos ei itsekuri riitä lavalla niin ei se sitten riitä muuallakaan.

Minusta tanssi-ilta köyhtyy, jos tanssii vain oman parin kanssa. Minä ainakin miehenä tunnen riittämättömyyttäkin, koska minähän vien aina ne suht samat kuviot. Nainen taas riviin mennessään kokee illan aikana todella monipuolisia tanssikokemuksia. Okei, kaikki eivät välttämättä ole kovin miellyttäviä, mutta kuitenkin siinä kokee paljon enemmän kuin jos vain parini tanssisi minun kanssani. Mutta vähintä mitä mies voi tehdä on huomioida, että mikäli Eväs ei pääse tanssimaan niin hakee sitten häntä enemmän, jotta illasta ei tule pettymystä. Se tuntuu tylyltä, jos mies tanssii hiki päässä koko illan ja hänen kumppaninsa palelee naistenrivissä.

Kaiken a ja o on kuitenkin selkeät pelisäännöt parisuhteessa. Monille paras ratkaisu on tanssia yhdessä koko ilta. Tanssi-illat saattavat olla vähäistä yhteistä vapaa-aikaa ja silloin on kiva olla koko ajan yhdessä. Sitten taas sellaiset parit, jotka käyvät yhdessä paljon kursseilla tykkäävät reenata kuvioita käytännössä ja sehän on luontevinta tanssia koko ilta yhdessä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu