TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pääsin Jenkkapirtin kynnyksen yli (Mettumaaria 2010-05-23 21:43)

Pääsin Jenkkapirtin kynnyksen yli

Mettumaaria
2010-05-23 21:43

Muutama aika sitten hirvittelin täällä, että mitä kaikkea aloittelijan täytyy osata ja huomioida ensi kertaa lavalle mennessään. Tosi kivasti sain foorumin väeltä vinkkejä ja rohkaisua ja löytyyhän täältä muualtakin tosi paljon asiaan liittyvää laadukasta keskustelua.

Eilen sitten hilpaisin Asikkalaan, kun tamperelaisia tuttuja oli siellä iso liuta muitakin. Pihaan päästyä vasta tajusin, että minkälainen massatapahtuma se oikein on, kun autoja oli pilvin pimein parkkipaikalla. Sisllä vähän aikaa katsastelin parvelta touhua sillä silmällä, että osaan sitten oikein asettua. Se lintuperspektiivi oli aika hauska :)

Pari kapppaleparia seurailin sieltä ja sitten menin sinne naistenrivin kahvionpuoleiseen päätyyn. Tosi kivasti pääsi heti alusta asti tanssimaan, oikeastaan joka kappaleelle, minkä olin siinä rivissä. Se tuntui tosi mukavalta.

Sitten yhtäkkiä ei kukaan enää hakenutkaan. Odottelin pari kappaleparia, mutta ei mitään. Kävin limpsalla kaikessa rauhassa ja palailin takaisin mutta edelleen sama juttu. Sitten vasta katsoin taakseni ja huomasin sen naistenhausta kertovan kyltin, siinä vaiheessa kello oli 23.55! Kyllä mua nauratti itsekseni ja sillä kohtaa vasta hoksasin katsoa sitä "pientä" kylttiä siellä bändin päälläkin... Kuinkahan isot opasteiden olisi pitänyt olla, että olisin ne huomannut. :D

Sitten puolenyön jälkeen pääsin taas oikein hyvin tanssimaan. Suurimmalle osalle hakijoista sanoin olevani ensimmäistä kertaa liikenteessä. Se kyllä otettiin oikein nätisti huomioon ja kannustettiin toistekin tulemaan. Muutama siviilisäädyn tiedustelija joukkoon mahtui, mutta se nyt ei ole kovin vaarallista. Kuviohumppaakin ja jotain kädenalitanssiakin mulle opetettiin, mutta, en ole luonnostani kovin nopea oppimaan, joten ei musta ihan virtuoosia vielä tullut. Mutta lämmittihän se mieltä, että tällä tapaa panostettiin.

Että hyvin jäin plussan puolelle kaikella tapaa ja loppuun asti olin. Ensi kerralla koitan olla vähän nopeampi hoksaamaan sen naistenhakuhomman, mutta saihan tästäkin naistenhausta itselle ja parille tutulle hyvät naurut!

Ja niin kuin ylläolevasta kappaleesta voi päätellä, niin menen toisenkin kerran tänä kesänä, ehkä jopa kolmannenkin...

Kirjoittajan avainsanat: aloittelija

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu