TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hakukynnys (MaxMile 2010-05-14 11:19)

Hakukynnys

MardiJan
2010-05-14 11:50

Miksi on hakukynnys? Miksi pelätä pimeää, miksi on näkötornin reunalta niin vaikeaa kurkata?

Itse en ole vielä kertaakaan näkötornista tippunut. Silti en kovin mielelläni reunakaiteisiin nojaile.

Osa peloistamme on kovin vaikeasti järjellä hallittavissa. Niin varmaan tuo tanssiin hakeminenkin. Uskon, että vain hyvin harva, loistavakaan tanssija, voi sanoa, ettei epävarmuuden aallot mielessä pyörähdä silloin tällöin. Oikeammin useinkin uudehkoja hakiessa.

Pakkien saaminen, vaikkei tuota tornista tippumista seurauksiltaan voitakaan, on aina iso asia. Riski pakeista on olemassa ja se riski on hallittavissa aivan samoin, kuin mikä muu riski tahansa ja siinä me olemme hyvin erilaisia. Osa kaipaa rauhallista ja yllätyksetöntä menoa, toiset riskejä ja hiukan haasteellisempaa elämää.

Yleisestikin negatiiviset ajatukset tuntuvat tupsahtelevan päähän selvästi positiivisia helpommin. Negatiivisia ajatuksia on hillittävä, positiivisia on itse heräteltävä. Mitä vahinkoa voisi tuottaa tuo esittämäsi ajatus "Jess, mahtavaa, vihdoinkin tuo minua hakee"?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu