TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Suurin ja pienin tanssilava? (Trixie 2010-04-29 14:20)

Suuria lavoja

Stefanus
2010-05-12 20:07

Vähän myöhäsytytteisesti vastailen tähän Trixien kyselyyn lavojen koosta. Kun kyselyn aikaan olin paikassa, missä ei tanssilavoja näkynyt. Eikä edes nettibaareissa tullut vierailtua.

Pienistä lavoista näin äkkiä tulee mieleen Mikkelin Anttolassa sijaitseva Kaikukallio. Perinteinen mutterilava kirkonkylän kupeessa. Tänä kesänäkin siellä näyttää ohjelmistossa olevan kuudet tanssit. Lavan tiedoissa kerrotaan mutterilla olevan kokoa 100 neliöä. Toissa suvena siellä tuli viimeksi tanssittua. Näitä sotien jälkeen rakennettuja pikkulavoja on varmaan siellä sun täällä. Luulen, että kohtalaisesti tässä pienuuskisassa pärjäilee myöskin Mikkelin Vehmaskylässä sijaitseva Myryn lava. Ainakin Jussina siellä tanssitaan. Luulen, että Puumalan Ruokotaipaleen lavakaan ei ole koolla pilattu, mutta siellä en ole koskaan käynyt, joten voihan arvaus mennä täysin Saimaan rantakaislikkoon.

Isoista lavoista tulee mieleen tänä kesänä välivuotta pitävä Tommolan suurlava. Lavan sivuilla ei kyllä neliömetrejä kerrota. Mutta ulkoterasseineen lavalla kyllä kokoa riittää ja ilman sitäkin. Ei siellä vielä oloa ahtaaksi ole tuntenut, vaikka joskus väkeäkin on ollut reilunlaisesti.

Yleensä meidän kulmakunnan lavat näyttävät asettuvan sinne 300-400 neliömetrin haarukkaan. Kuinka tarkkaan sitten mikäkin lava on mitattu, jää enemmänkin arvailujen varaan.

Tässähän voisi julistaa leikkimielisen kisan tälle kesälle. Kuka tanssii kuinkakin pienellä ja suurella lavalla kesän aikana? Palataan siinä mielessä asiaan syys-lokakuun tietämillä - jos muistetaan. Toisaalta tähän samaan kisaan voitaisiin lisätä pienenä sivujuonteena vaikkapa erikoisemmasta tanssipaikasta kesän mittaan. omaa olohuonetta ei tähän kisaan hyväksytä! joskushan tälläkin palstalla kartoitettiin tämänkintyyppistä tanssipaikkaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu