TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pesäkalliolla ei niin tungosta (Stefanus 2010-01-11 14:45)

Osa pariskunnistakin on tanssiväkeä

Seikkailija
2010-01-14 20:02

Yleensäkään en tällaisia keinotekoisia jaotteluita ymmärrä, mikäli Seikkailija ihan tosissaan edellä esittää.

No mulla on aina tapana kirjoittaa hieman kieli poskessa, mutta tahdon muistuttaa, että enhän minä tuota termiä ole lanseerannut. Yritin vain jollain tavalla selittää, missä yhteydessä sitä käytetään ja miten asian itse ymmärrän. Ihmiset jaottelevat ihmisiä halusitpa sinä tai et. Esimerkiksi itse en tykkää ollenkaan tästä KA-tanssijat vs. perinteiset tanssijat jaottelusta, mutta olen hyväksynyt sen, että kuulun tietyissä piireissä parjattuihin KA-tanssijoihin, enkä sille mitään voi. Toisaalta ymmärrän mistä nimitys on lähtöisin ja ymmärrän myös sen negatiivisen puolen.

No kerta se on ensimmäinenkin, kun edelläolevan tulkinnan kuulee. No ensimmäisestä tanssireissusta on vasta yli neljä vuosikymmentä, että voihan sitä paljon mennä ohi korvienkin.

Itse taas olen törmännyt tanssiväki-termiin todella usein. Esimerkiksi itse tajusin 100 %, mitä Speedy ajoi Pesis-raportissaan takaa. Luulen, että termi onkin aika uusi ja voi olla, ettet siihen vanhemman polven tanssijana ole törmännyt. Itselle taas monet tekniikkatermit ovat usein uppo-outoja, mutta kyllä ne siitä selviää, kun joku selittää.

Aika usein pariskunnatkin tai muuten yhdessäolevat tulevat lavoille iltaa viettämään.

Nokkelaa poistaa lainauksessa minun lauseeni jatko, josta mielestäni pointti selviää. Toki pariskunnatkin ovat iltaa viettämässä, mutta heille ei ole väliä, onko paikalla irtonaisia vai ei, koska tanssivat keskenään. Yksinäisille asia on toisin ja siksi asia on heille tärkeä.

Yleiseen lavailmapiiriin kuuluu myös, että toiset tanssivat yhdessä. Myös silloin, kun aloittelin tansseissa käyntejä, kultaisella kuuskytluvulla.

Jälleen poistit lainauksessa minun seuraavan lauseeni, jossa asiaa selvitin. Totta kai yleiseen lavailmapiiriin kuuluu myös pariskunnat, mutta yleensä sellaiset lavat pysyvät vuodesta toiseen pystyssä, joissa käy myös paljon irtonaisia. Parinvaihto on tavallaan edellytys kannattaville tansseille. Toki on muutamia paikkoja, joissa käy vain pariskuntia, mutta niiden ongelma on juuri se, että paikalle ei voi yksin mennä. Paikalla ei ole tanssiväkeä. ;)

En tajua tätä asiakas-termiä. Mitä hyötyä on sanoa esimerkiksi, että oli paljon asiakkaita paikalla? Eihän tuo lause kuvaa illan väestä mitään. Jos sanon tutuilleni, että porukkaa oli paljon, mutta tanssiväkeä vähän, niin väitän, että 95 % tajuaa täsmälleen mitä ajan takaa. Paikalla oli siis paljon porukkaa, mutta vähän sellaisia haettavia/hakijoita, jotka vaihtavat paria ja jotka osaavat näitä hieman uudempiakin tansseja.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu