TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Foksi foksina (Speedy 2009-12-15 23:15)

Vastauksia ja vastakysymys Mr. Peelle

Mr.P
2009-12-17 3:49

En nyt oikein ymmärrä päämääriäsi, enkä sitä, miksi provosoiduit tekstistäni, mutta tietysti sinulla on oikeus siihen, jokainen päättää omista reaktioistaan. Joka tapauksessa en saanut mielestäni vastauksia kaikkiin kysymyksiini tai sitten esitin ne niin huonosti, ettet ymmärtänyt niitä, muttet myöskkään lukenut mitä kirjoitin.

1.Kirjoitit "Provokatiivista rajua tekstiä, mutta osittain asiaakin " Kysymys 1 kuului, mikä ei ollut asiaa ? Vastauksesi kuului, "Mielestäni lava(sosiaali)tanssi poikkeaa kilpatanssista aika paljon nimen omaan rentouden ja vapauden suhteen, vaikka samoja elementtejä on molemmissa". ???

2.Kirjoitin, "kaikki mitä pari musiikista tulkitsee on opittua, myös gore, muuta se on automatisoitunut ja näin jää nautinnolle ja tunteelle lähes kaikki tila" Kysymys 2. Mikä pakonomainen koreografia ? Vastasit, "Ethän tosissasi usko että ko. pari siinä klipissä tanssi extempore ilma etukäteis suunnittelua ja harjoittelua ko. musiikkiin. Jos tanssi, niin sitten se ei ollut koreografiaa" Jos sinulle goreografia on pakonomainen niin ei se sitä kaikille ole, toisilla on vain goreografia, joillakin jopa ihana sellainen. En tiedä millä tasolla tanssit ja esiinnyt, eikä mun tarvitse sitä tietääkkään, mutta kyseisessä glipissä oli kyse ammatti tanssijoista, ei varmasti enää tarvitse peittää tuskaa hymyllä, koska voi vapaasti tanssia ja nauttia, kasvu kivut ovat jo takana päin, ja toivottavasti myös psyykkinen valmennus käytössä.

Kysymys 3. Siihen sain vastauksen, mutta itse näen asian eri tavalla. Adrenaali kehittyy suorituksen alussa ja se valjastetaan omaan parhaaseen huippu suoritukseen, joka saavutetaan flow tilassa, silloin suoritus on rento, tilaa kuvataan myös, hurmiona, virtauksena, ylinhimillisenä keskittymisenä, missä kaikki tapahtuu itsestään ja tässä tapauksessa tila on tanssi, vain ja ainoastaan tanssi. Ei suorittaminen, ei yleisö, ei voitto, ei teknikka. Suurin osa saa sattuman varaisesti flow tilan silloin tällöin, kun taas oppineet osaavat luoda sen, ettei tarvitse pilata suoritustaan turhilla paineilla ja jännityksellä, olet varmaan kuullut urheilussa rennosta suorituksesta. Ne rasvaa hampaitaan joilla jännityksestä suu kuivuu.

Vasta kysymykseen totean, että kun olet kilpaillut ja esiintynyt, niin tuskin enää olet kävelyasteella "toivottavasti" ja luulen että varmasti tiedät mitä tehdä ja mistä haet oppia, mikäli on tarvetta enää.

Olen vain tuonut omia mielipiteitäni esille ja esittänyt joitakin kysymyksiä herättääkseni keskustelua asioista, jotka ovat minua mietityttänyt, tarkoitus ei ole ollut provota, mutta jotkut ovat reagoineet kirjoituksiin niin, olenha lisäksi uusi ja tuntematon tällä palstalla. Ihminen ei koskaan ole valmis, millään elämän osa-alueella, joten poistunkin palstalta opiskelemaan ja elämään omaa elämääni, kuten aikaisemminkin, niin ei tarvitse kenenkään enää provosoitua.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu