TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Foksi foksina (Jami 2009-12-15 21:11)

Vastaus Päiville

Jami
2009-12-16 14:15

Päivi 2009-12-16 12:13 ” Ennen kuin huolestun tanssinopetuksen tilasta, haluaisin kuulla, kuinka kauan olet tanssinut.”

Taitaa tulla nyt 6 vuotta, kun ensimmäiselle kurssille menin. Sitä ennen kyllä yrittelin luomuna, mutta ei sitä selvinpäin kukaan mies kauan jaksa katsella ympärillään osaavien menoa :). Siksi ravintolatanssit silloin aikaisemmin oli tutumpia.

Kursseilla olen käynyt vuodesta 2004 koko ajan. Viikossa 1-2 iltaa eri ryhmissä. Oma pari ollut lähes koko ajan. Latinobic ryhmässä olen räpeltänyt myös mukana. Kilpatanssin askellusta myös yrittänyt oppia joskus, mutta en ole kilpaillut. Viikonlopun menoissa ohjelmassa aina tanssi jossain vaiheessa iltaa.

Äkkiä laskien eri opettajia on ollut noin 10-12 kpl. Jokaisella on omat erityispiirteensä opetukseen, vaikkakin perusasiat ovat samoja. Metodit ovat erilaisia. Opetustilanne ja oppilaat vaihtuvat. Siis niin paljon liikkuvia osia, että ei ole kahta samanlaista opetustilannetta.

Kun peilaan lavailtaa tähän pikkujoulu kaaokseen, johon olen nyt kolmena viikonloppuna joutunut osallistumaan, niin osuu kohdalle näistä pikkujouluista hyviä ja huonoja tanssikokemuksia, vaikka väki ei olekaan mitään tanssikansaa. Samoin kuin lavalla, kun hakee rivistä tuntemattomia. Ei siitä lavan hakurivistä kaikkien kanssa askel ole yhteinen. Vaikka uskoisin lähes jokaisen käyneen kurrsseja.

-jami

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu