TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Miksi nuoret ei käy tanssimassa? (Helmineiti 2009-11-27 14:07)

Miksi nuoret ei käy tanssimassa?

Seikkailija
2009-11-28 21:33

Näinhän se on, itsekin olen alkanut ihmettelemään, että eikö todellakaan enää löydy uutta lavamagneettia vetämään lavoja illasta ja paikasta riippumatta täyteen. Sillä jollain tavalla nuoret ja miksei hieman vanhemmatkin on houkuteltava lavoille ensi kertaa. Siihen ei normaalit tanssiorkesterit oikein tunnu pystyvän. Poikkeuksena kuitenkin mainitsisin Sinitaivaan, jonka vanavedessä on lavoille ilmestynyt uutta nuorta porukkaa, myös nuoria miehiä. Mutta eipä heidänkään musiikkia juuri radiossa soi, joten miten ihmeessä porukka löytää heidän keikoilleen suuremmassa mittasuhteessa.

Nykynuori kun tulee tanssilavalle, saattaa siinä kyllä helposti mennä pupu pöksyyn kädinalitanssijoiden merta katsoessa.

Näinhän siinä varmasti usein käy. Mutta sitten taas toisaalta itse tuskin olisin innostunut pelkästä foksi-valssi-tango-meiningistä. Minulle juuri jenkkitanssit ja lattarit ovat niitä, jotka innostavat tanssimaan. Ja yleensä ne bändit, jotka eniten soittavat rock'n'swing-musiikkia ja lattareita keräävät myös eniten nuoria. Vaikea sitten sanoa, mutta mututuntuma on, että Turun suunnalla nuoret ovat vähentyneet kädenalitanssien suosion myötä ja taas Pirkanmaan seudulla nuoria on tullut jenkkitanssien myötä enemmän. Mitään faktaa tästä ei kuitenkaan minulla ole.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu