TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Viennistä - kysymys (MLeena 2009-11-06 10:45)

Väärä rytmi - nyt valkeni!

SeinäKukkanen
2009-11-27 10:24

Katselin tässä juuri amatöörien lattaritanssin EM kiplailua telkasta ... ja totesinkin sitten äitini kanssa samaan ääneen että yksikään pari ei tanssinut musiikin tahtiin vaan heillä näkyi olevan oma rytminsä mutta aina oman parin kanssa keskenään sama -> ja hienolta näytti =) laitoimme musiikin telkasta pois ja keskityimme vain katsomiseen emme siis enään kuunnelleet, AH MITEN KAUNISTA!

Kun aloitin tanssiharrastuksen jo heti alku metreinä huomasin että suurin osa miehistä ei tanssi musiikin tahtiin ... silloin jo päätin että opettelen vain tanssien perusaskelluksen ja keskityn viennin seurantaan. Nyt sitten viiden aktiivi vuoden jälkeen minulla ei ole vaikeuksia seurata, tanssii hän musiikin tahtiin tai omaan tahtiin. Toki minulla ei ole läheskään niin pitkää tanssi historiaa eikä vissiin selkärankaani ole mennyt kuin perusaskellus mutta voiko samaa toistoa todella tapahtua jos tanssii useamma kuin yhden herran kanssa? Koska voisin kuvitella että jos herrat tanssivat väärään rytmiin niin se kuitenkin on aina omatakeinen eli kyseisen herran oma rytmi ja kun seuraava herra hakee niin hänellä on omanlaisensa rytmi eikä näitä kahta voi kai verrata keeskenään samanlaisiksi? Vai voiko?

Tanssista tulee sujuvampaa ja nautittavaa kun naisena heittää vain ajatuksen/ajattelun nurkkaan ja keskittyy viejän vientiin ...

PS. siis tietysti joidenkin herrojen kanssa tanssi ei onnistu ei sitten mitenkään päin mutta jos nyt puhutaan 98% tanssittajistani. Minulla on ehkä kouralinen tanssituttuja jotka sitten ystävälisesti käyvät samalla tanssipaikalla ollessaan minua hekemassa mutta edelleen illan aikana kohdalleni osuu monia minua ensikertaa tanssitavia herroja, vuosi vuodelta vähemmän mutta silti.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu