TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hidas valssi - liikemäärä (Jenkkis 2009-10-20 11:30)

Koolla on väliä

Jami
2009-11-10 8:02

Suuri pituusero on paritanssissa minulla ehkä kiusallisin tilanne ja tanssimista estävä asia. Onneksi ongelman voi itse välttää omilla hauillaan. Mutta naistenhaut tuo joskus ylläreitä.

Tässä syksyn aikana sattui samalle illalle kaksi em tilannetta. Alkuillasta tangokurssi, joka kesti tunnin. Aloitusparini ensimmäiset 15min oli ok, mutta sitten parinvaihdon jälkeen sain itseäni 30cm lyhyemmän parin, jonka kanssa jouduin jatkamaan tunnin loppuun. Siihen loppui kaikki ohiaskeleet ja ohjaukset, joita oltiin opeteltu. Kun ei ollut mitään, mistä ottaa kiinni, mistä viedä. Tai oli, mutta oman vyötärön korkeudella. Oli kuin ilmatangoa. Vaikka tango kai mennään persukset lattiaa viistäen, niin minulta se ei vaan taipunut. Minun tanssityylilläni ei voi niin alhaalla tanssia koska tuo korkeussäätö toimii jaloista. No se A-asento sitten? Siinä tanssiasento on kuin apinalla, unohdan omalta kohdaltani. Tuskainen tunti, turha kokemus.

Oma pituuteni on 181. Se on kai aika normaali. Itseäni pidemmän naisen kanssa en ole montaa kertaa tanssinut. Silloinkin pituusero on ollut vain muutamia senttejä. Ei siitä viennin kannalta ole muuta onkelmaa kuin oikealle näkeminen hankaloituu. Silloin vaan pitää olla varovaisempi, ottaa vähän rauhallisemmin.

-jami

Ps. Se toinen tilanne tuona iltana sitten. Naistentunnilla minua haettiin penkistä rumballe. Nainen oli vieläkin lyhyempi kuin edellinen, arvioisin 140cm. Mutta rumbassa se pituusero ei ollutkaan enää niin kauhea ongelma. Ja siinä auttoi myös se, että daami osasi rumbaa hyvin, riippumatta minun tökeröstä viennistäni. Ja sitten se helpotti, että hän keskusteli, laukaisi tilanteen, kun huomasi alkukömpelyyteni.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu