TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lisää miehiä (Marikki 2009-10-12 14:35)

Suomen alkoholikulttuuri

Seikkailija
2009-10-14 17:28

Itse olen kyllä törmännyt aivan samanlaisiin kokemuksiin kuin Dragokin. Sitä on todellinen outo lintu juhlissa, jos ei ole kalja- tai sidukkapullo koko ajan kourassa. Sosiaalinen paine on todella kova juoda lärvit. Tiedän tämän hyvin, koska olen monesti kieltäytynyt alkoholista tai juonut vain parin illan mittaan. Paljon olen saanut kuulla tästä ja jopa ollaan epäilty, ettei minulla ole varaa ja tarjottu ilmaisella juomia. Eikä tässä ole kyse sosiaaliluokkien välisistä eroistakaan, sillä samaan olen törmännyt niin pääasiassa ammattikoululaisista koostuvien ihmisten juhlissa kuin korkeakoululaisten pippaloissa.

Tästä syystä tanssiharrastus on avannut minulle niin hienon maailman, koska alkoholinkäyttö on paljon fiksumpaa tanssijoiden keskuudessa. Humalaan juojia katsotaan kieroon. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa lavalla juoda yhden tai pari alkoholijuomaa, mutta kyllä juovuksissa olevat hieman haittaavat iltaa. En ole kuitenkaan alkoholin myynnin kieltämisenkään kannalla, koska varsinkin talvilavoilla alkoholi ei ole kovin suuri ongelma ja tuo katetta yrittäjälle.

Kirjoittajan avainsanat: alkoholi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu