TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lisää miehiä (Marikki 2009-10-12 14:35)

Juhlista

Humppis
2009-10-14 11:12

Lutukolli: Minusta on hyvä että myös joissain ravintoloissakin voi vielä tanssia ja nauttia alkoholia. Ja on tietysti suotavaa että löytyy tanssipaikkoja, joissa alkoholin käyttöä vastustavat voivat tuntea olonsa mukavaksi ja turvalliseksi.

En ole kova komppaamaan, mutta tuossa kyllä on aidosti asiaa.

Ei pitäisi muutamien ongelmaisten vuoksi suitsia vapauksia suurelta enemmistöltä, jolla ei esimerkiksi tanssipaikoilla ole minkäänlaisia ongelmia alkoholin suhteen tai sen vuoksi.

Useimmilla tanssilavoilla on ollut ja edelleenkin on jonkinlaiset anniskeluoikeudet, mutta alkoholihaittoja en minä ainakaan ole niissä nähnyt edes sen vertaa, mitä normaalisti kadulla liikkuessa havaitsee.

Mielestäni ihan seurustelujuomana joku siideri, lonkero tai viinilasillinen on ihan paikallaan myös tanssiharrasuksen osana. Määräänsä enempää kahvia tai vettä ei taukoillessaan monikaan varmasti jaksa eikä koe tarpeelliseksi nauttia.

Itse olen jo muutaman vuoden ajan tottunut useimmilla tanssipaikoilla (en kuitenkaan ravintolassa) tottunut pitämään illan kuluessa kaksi varsinaista taukoa, joista ensimmäinen, alkuillasta, on sisältänyt jonkilaisen alkoholijuoman paikan baarissa/kahviossa. Nimikkojuomaakin on parilla lavalla ollut tarjolla.

Toinen tauko sitten on ollut ihan nälkää karkoittamaan tarkoitettu: kahvia ja yleensä melkoisen suuri viineri.

Noihin taukoihin on oleellisena osana aiemmin kuulunut mahdollisuus jonkinlaiseen seurusteluun. Nyttemmin tuota tosin enää harvoin kohdalle osuu. Vesitauko ei sellaiseen ainakaan mahdollisuutta juuri anna.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu