TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lisää miehiä (Marikki 2009-10-12 14:35)

Juhlista

Lutukolli
2009-10-14 10:40

Ilmeisesti kokemuksemme ovat hyvin erilaisista juhlista tai sitten ystävä- tms. piirimme ovat täysin eri YHTEISKUNNISTA. Juhlissa joihin minä olen osallistunut ei ole kenellekään alkoholia tyrkytetty. Aina on ollut vastaava alkoholiton juoma tarjolla mitään syytä kysymättä ja siitä valikoimasta on kukin voinut valita omaan makuunsa sopivan, ketään sen kummemmin leimaamatta alkoholipitoisen tai alkoholittoman juoman nauttijaksi.

Minusta suomalainen yhteiskunta ja arvomaailma näyttää ennemminkin menevän siihen suuntaan, että toisten syömistä ja juomista sekä muidenkin nautintoaineiden käyttöä halutaan ohjata omien mieltymysten suuntaan ja säädellä niitä lain käytön avulla. No tämä voi olla osittain ihan yhtä kärjistetty väite kun minä näen sinun kannanottosi alkoholinkäytön sosiaalisesta paineesta.

Minusta on hyvä että myös joissain ravintoloissakin voi vielä tanssia ja nauttia alkoholia. Ja on tietysti suotavaa että löytyy tanssipaikkoja, joissa alkoholin käyttöä vastustavat voivat tuntea olonsa mukavaksi ja turvalliseksi.

Minä muistan lapsuudestani, ilmeisesti kovan, järkytyksen kun mummolassa näin ensimmäisen kerran isäni alkoholia nauttineena. Sekä sisareni ja minä olimme purskahteneet itkuun ja ihmeteelleet mikä isälle oli tullut, kun yleensä niin ankara ja vakamielinen mies oli käyttäytynyt hassusti ja naureskellut kovasti.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu