TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Olisiko aika miettiä... (Humppaelvis 2009-09-29 4:21)

Mitä lajeja kuuluu soittaa?

Lutukolli
2009-10-01 14:37

Minä komppaan hyvin pitkälti Tapanin esittämiä näkökohtia.

Välillä olen myös täysin kyllästynyt siihen monen tälläkin palstalla jyrkästi esittämään monipuolisuusvaatimukseen ja osaksiko siitäkin sitten johtuvaan usean orkisterin ohjelmistojen samankaltaisuuteen. Voi tämä olla vain minun oma luuloni kun on tullut viimeaikoina kovin vähän käytyä eri tansseissa.

Välillä olen yrittänyt hehkuttaa noita hieman erilaisia kappaleita soittavien bändien tilaisuuksia kuten Jussi & The Boys tai "kaupunkilaistanssimusiikkiyhtye" Jet-Line, joka esimerkiksi soittaa paljon 50- ja 60-lukujen italo- ja lattarimusiikkia sekä rockin klassikoita. Näiden kahdenkin yhtyeen tahdissa on vain kovin harvoin mahdollisuus päästä tanssimaan, koska niiltä puuttuvat ohjelmistosta ne tavalliset valssit, tangot ja humpat, eivätkä tanssien järjestäjät ole kai sitten kovin kiinnostuneita ottaman sellaisia bändiä tanssilavoille.

Ilmankin "tähti"artistia esiintyvistä bändistä oma suosikkini on La Strada. Heiltäkin tulee monipuolista soittoa, eikä kappaleet ole niitä samoja mitä useimilla muilla.

Omasta puolestani vaan sanon vieläkin jankkaamisen uhallakin, että minusta on kuitenkin ilahduttavaa vaihtelua tansseissa se, ettei aina vaan tule sitä tuttua ja turvallista. Vieras, ja ehkä vaivalloisempikin, voi välillä virkistääkin, vaikka vieraan vierastaminen täytyy varmaan pohjautua jotenkin ihmisen evoluutiokehitykseen. Miksi muuten suurimman yleisön saavat ja tälläkin palstaalla hehkutetaan tanssibändejä, joiden ohjelmiston kappalejärjestyksenkin ja välispiikit yleisö osaa jo täysin ulkoa?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu