TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kisiksessä syksyyn (Jerryjee 2009-09-19 18:48)

Satulinna avasi

Seikkailija
2009-09-20 14:02

Satulinna jatkoi siitä mihin keväällä jäi, eli tarjosi puitteet lähes täydelliselle tanssi-illalle. Tuo lattia oli nyt liian liukas, mutta käsitykseni mukaan se oli kesän aikana käsitelty jotenkin ja parantuu siitä pikkuhiljaa.

Tanssitaitoisia oli paikalla, mutta myös paljon pariskuntia ja "normikansaa". Toki huomio kiinnittyi väkisinkin näihin muutamaan paikalla olleeseen maailman mitta-asteikollakin huipputanssijaan, mutta itse näin heidän läsnäolonsa hyvin positiivisena. Kyllä oli mukava seurata irroittelua, joka sisälsi niin taitoa kuin aitoa tanssin iloa.

Mielestäni Myrskytuuli veti tästä illasta pinnat kotiin! Heidän musiikkinsa istuu hyvin jalan alle. Synkistelymusiikkia tuli vähemmän ja tämä saisi olla suuntaus muillakin bändeillä. En jaksaisi tulla lavalle märehtimään elämän varjopuolia kuten eroja jne. Toki haikeat biisit ovat paikallaan aina välissä, noin niinkuin tasoittavina paloina.

Monipuolisuus on kaksipiippuinen juttu. Näin paljon tanssia harrastavana on mukavaa, jos tulee erityyppistä musiikkia, mutta sitten taas aloittelijoita monet eri tanssilajit hirvittävät. Onneksi on Yölintuja yms. jotka eivät liikaa kikkaile tanssilajivalikoiman suhteen. Tässä suhteessa Finlanders asettuu selvään välimaastoon, sillä nykyään he soittavat paljon fokseja ja nojailuhitaita, joita kuka tahansa osaa tanssia jotenkin. Tässäkö heidän suosiona salaisuus?

Hakuhommissa olen auttamatta liian sokea tai hidas. Tai molempia. Ainakin tuollaisissa Satulinnan mutkamuodostelmissa

Itse olen huomannut, että jos fiilis ei ole katossa, niin silloin tulee jotenkin liikaa emmittyä hakuja ja jää jalkoihin. Mutta ainakin eilen naisia oli selvä enemmistö, joten luulisi, että sieltä olisi hitaampikin ehtinyt jonkun käsiin saada. Mutta se kyllä tuotti ongelmia, jos yritti jotain tiettyä etsiä. Sama ongelma tosin on lavalla kuin lavalla, kun on paljon porukkaa.

Naisiakin näin tanssivan kilvan toistensa kanssa - miesten istuessa vieressä. Miten vaan - mutta tuollainen näky ei aloittelevia lavatanssimiehiä rohkaise. Ainakaan minua ei olisi rohkaissut.

Heh, se on jännä kuinka on täysin normaalia, että baareissa naiset jorailevat keskenään, mutta lavalla tuo aiheuttaa närää. Myönnän itsekin aivan saman tunteen. Ymmärrän paremmin toiminnan niinä iltoina, kun naisia on selvä enemmistö eikä pääse tanssimaan, mutta onpa minulle annettu tutuilta naisilta pakkejakin, kun joku kaveri on kuulemma jo varannut kyseiset kappaleet. Ja sitten nämä naiset tanssivat keskenään kipaleet poski poskea vasten. Silloin on itsellä yleensä tosi hieno fiilis! =)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu