TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Influenssat ja tanssi (Päivi 2009-08-26 9:57)

Käsien desinfioinnista

Lutukolli
2009-08-27 10:15

Päivi: Esim. itse olen kuullut (en muista oliko tämä Suomesta), että eräällä kurssilla oli näyttämön reunalla desinfiointiainepullo, josta lirautettiin tippa käteen olikohan se peräti joka parin vaihdon yhteydessä, vai silloin, kun kierros pullon kohdalle osui. Ihan pelkästään tätä käsien desinfiointia parin vaihdon yhteydessä oltiin harjoiteltu tunnilla erikseen ja tapa oli kyllä kuulemma iskostunut hyvin oppilaille.

(Itse en tuota desinfiointiaineen kanssa luttaamista suosittelisi, koska se ajanoloon vain vahvistaa virus- ja bakteerikantoja ja tappaa käsistä myös hyvän, suojaavan bakteeriston.)

Mutta jos tuota nenänkaivamista tai muuta itsensäraapimista ei pysty kurssienkaan aikana itsestään kitkemään, niin silloinhan tuo jokaista vaihtoa ennen tehty desinfiointi on ainoa tapa ehkäistä käsien kautta leviävää tartuntaa. Tai sitten kaikki tehokkaalle käsienpesulle ;-)

Mutta eikö kunnollinen perusdesinfionti sentään edes edellytä sitä, että ainetta on kourissa sen verran että sormenpäät voi kastaa ensin niissä ja sitten hangata loput aineesta tarkasti kaikki välit ja kämmenselät mukaan lukien kuiviksi.

Minun kaali ei myöskään ymmärrä väitettä desinfiointiaineen suoraan kantoja vahvistavasta vaikutuksesta. Miten se tapahtuu?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu