TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Influenssat ja tanssi (Päivi 2009-08-26 9:57)

Influenssat ja tanssi

Lutukolli
2009-08-26 10:38

Päivi: Itse todennäköisesti tulen VAATIMAAN oppilaitani käsien pesua sekä tunnille tullessa että sieltä lähtiessä. Sen verran suuret mahdollisuudet tässä lajissa on toiselta pöpöjä saada.

Vaikka vaatisit tuon, kuka siellä pesupaikalla tarkkailee pesutapahtuman tehokkuuden? Harva hankaa kätensä niin huolellisesti, että kaikki pöpöt olisivat poissa. Kynnenalusiin ja moneen muuhunkin kohtaan jää helposti tavaraa, jos seuraa tapaa millä useimmat meistä "huuhtaisevat" kätensä. Tarkkailkkapa tanssipaikkojen wc-tiloissa, kuinka nekin tansitoverinne, jotka pesevät kätensä tarpeidensa teon jälkeen, sen suorittavat.

Jotenkin itse luottaisin ihmisten omaan vastuullisuuteen, ainakin jos tietää jo mahdollisesti kantavansa tautia. Ongelma on tietysti se ettei koskaan tiedä mitä pöpöjä on jo saanut ja niitä siinä tietämättömänä edelleen levittää. Minusta tuo normaali vastuullisen kansalaisen hygeniataso pitäisi riittää. Muuten täytyisi tehdä paljon rajunpia vaatimuksia tekoja, kaikki kokoontumiset, tanssit ja kurssit olisi ehdottomasti lopetettava.

Sekään ei ole kovin tehokasta. Olin itse kohta jo 10-vuotta sitten, TYKY-kurssilla Siuntion kylpylässä, kun sielä puhkesi raju vatsatautiepidemia. Tietenkin ohjeistettiin tuo käsien peseminen ja käsien desinfiointi piti myös tehdä ennen ruokailuun menoa. Ensimmäiseksi kiellettiin iltaisin pidetyt tanssit. Kuitenkin sekä saunaosastot että uimahallit pidettiin auki. Ilmeisesti tuollasessa paikassa ei sitä rahaa tuottavaa toimintaa voi lakkauttaa, vaikka taudin leviäminen kaikkiin vieraisiin on tosi ilmeinen. Kerros kerrallaan yritettiin myös tiloja desinfioida huonosti voivien asiakaiden jäljiltä, mutta sitkeää tautia ei saatu hellittämään oman jaksoni päättyessä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu