TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Miespula ja vuorohaku (Seikkailija 2009-08-11 17:30)

...pitkien hiusten asettelu...

Päivi
2009-08-19 22:33

"mikä on korrekti tapa häslätä noiden pitkien hiusten kanssa syliotetanssissa. Meinaan vaan sitä, että kun mies sijoittelee tuota oikean käden otettaan, niin pyritäänkö pääsemään mieluummin iholle kuin jättämään tukko hiuksia otteen alle.

Kokeneemmat suorittavat tietysti ennen otteen saamista tämän tyylikkään kiepautuksen, jolloin ainakin suurin osa on sitten jossain muualla. Itse yleensä niitä siinä vähän yritän asetella pois otteen alta, mutta siinäkin on se vaara, että vastapuoli huomauttaa, että etkö nyt voisi odottaa edes kappaleen alkua ennen kuin alat hiplata."

Minulla on ristiselkään asti ulottuvat hiukset ja ne ovat yleensä tansseissa matalalla ponnarilla tai joskus harvoin kokonaan auki. Yleensä en edes huomaa suljetun tanssin otteeseen lähdettäessä, että minulla on pitkät hiukset. En ole siis kiinnittänyt huomiota, mihin miehet tällöin kätensä laittavat, hiusten alle vai hiusten päälle.

Uskoisin kuitenkin, ettei käden laittaminen hiusen päällekään haittaa, jos käsi ei kiristä hiuksia. Joku tosin ovat muistaakseni joskus sanonut, että ote vähän luisuu, jos käsi on hiusten päällä.

Kysyin mieheltäni, miten hän hoitaa tämän hiusasian tanssiessamme. Testasimme asiaa. Hän liu'uttaa heti tanssiotteeseen mennessämme oikean kätensä kainaloni vierestä hiusten alle. Tuntui ihan luontevalta, eikä varmaankaan tuntuisi hiplaukselta vieraammankaan viejän kanssa. Mieluummin määrätietoinen mutta huomaamaton liu'utus paikalleen, kuin kauhea draama, jossa tuntee itsensä jonkinlaiseksi friikiksi pitkine hiuksineen...

Edit: Ja draamasta puheen ollen vielä. Jos ne hiukset siinä tanssin lomassa nyt jotenkin sinne käden alle kiristämään ajautuu, ja daami päättää kiristystä vähän höllätä, niin ei tarvitse saada mitään sätkyä ja alkaa mihinkään härdelliin, vaan riittää kun hölläät rauhallisesti otettasi sentin pari, jotta daami saa sujautettua hiuksensa vapaiksi ja hymyilet hyväksyvästi.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu