TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pyhtäällä? (Ipta 2009-08-18 14:27)

Pyhtäällä?

Lutukolli
2009-08-18 17:54

Minä kävin kultani kanssa viime kuussa (päivämäärää en muista) Pyhtäällä tanssimassa, kun MMO oli esiintymässä. Päinvastoin kun M-Vaari kertoi itsestään, minä olin tällä lavalla lähes selvinpäin - no yhden stoben kuraa pystyi kuskinakin ottamaan heti tanssujen alussa, joten se ei vielä paljon päätä huimannut. Rockabillykledjut oli vielä päällä muistona edellisen viikonlopun festareista. No tulihan MMOlta niihinkin sopivaa musaa.

Edellisistä kerroista Pyhtäällä olikin varmaan jo yli vuosi. Kuten M-Vaari totesi suurin osa oli nytkin pariutuneita tanssijoita (EDIT: eihän hän tuosta sanonutkaan, vaan ilmeisesti jotain tulevasta päihteettömämmästä väestä). Oli siellä muutamia yksinkin tulleita, heissäkin naisia enemmän. Mutta ainakin tuon kerran ( ja niiden parin toissavuotisenkin käynnin) havaintojen perusteella voi suurelta osin mennä toisten tanssien seuraamiseksi, ellei ole omaa tanssittajaa.

Mielestäni ainakin MMOn tahtiin tanssinut joukko oli kyllä selvästi KIV-porukkaa kehittyneempää. Ainakin jos vertasi tuohon Teuvo Oinaksesta taltioituun esitykseen. Olihan siellä lähes MMOn keikkojen vakiokävijä, Kaminiitto "kotiristinsä" kanssa sekä muutamia muitakin muilta tanssipaikoilta tutun näköstä väkeä. Hyvänä puolena meille ainakin oli, että tälläkin kertaa parketilla oli erittäin hyvin tilaa. Miten sitten järjestäjille tanssit kannattavat, kun muistaaakseni niillä toissavuotisillakaan kerroilla ei mitään kovaa ryysistä ollut? No ei mitään kummenpaa ruuhkaa ollut sitten seuraavana lauantai-iltana Saukonkalliollakaan Iitissä saman orkisterin soittaessa. Mutta MMOn musiikki oli kumpanakin iltana täysin minuun makuuni.

Minusta näytti että siihen anniskelualueelle tulee iltajuomiaan nautiskelemaan myös kylän sellainen väki, joka ei tanssimaan osallistu lainkaan. Tuohan se tietenkin osaltaan lisää rahaa järjestävälle taholle ja hyvä jos auttaa pitämään lavatoimintaa osaltaan pystyssä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu