TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssi ja parisuhde (Berthot 2009-07-24 14:37)

Riittämättömyyden tunteista

Nadi
2009-07-27 12:24

Vaihdoin otsikkoa kun tämä nyt ei oikein enää liity parisuhteeseen :)

MLeena: Jokaisessa suhteessa (oli sitten kysymys virallisesta puolisosta, seurustelukumppanista tai vain tanssiparista) on aina välillä varmaan molemmin puolin riittämättömyyden tunne. Jokainen ihminen yrittää sisimmässään olla mahdollisimman hyvä elämän eri osa-alueilla. Joskus onnistuen, joskus epäonnistuen.

Tämä on niiiin totta! :-/ Ja persoonasta/taustasta/itsevarmuudesta riippuen varmaan toisilla sitä riittämättömyyden tunnetta on enemmän ja toisilla vähemmän. Mulla on enemmän, joten ymmärrän Betholdia oikeinkin hyvin kun olen itse tänä kesänä tuskaillut juuri saman epävarmuuden kimpussa! Tai siis samankaltaisen; mulla se ei liity parisuhteeseen eikä edes "tanssipari"-suhteeseen pelkästään ..mulla se liittyy ihan ylipäänsä tanssimiseen "hyvien" tanssittajien kanssa! Tai oikeastaan koko elämään.. mutta se on jo toinen juttu.. :P

Olisin esmes pari viikkoa sitten Kuikan naistentanssi-illan jälkeen voinut varsin hyvin itekin kirjoittaa täsmälleen näin:

Bethold: "..ystäväni on tanssinut juuri hyvän tanssijan kanssa. Haen häntä seuraavaan pariin. Tällöin tuntuu koko ajan, että omasta tanssista ei tule mitään, vaikka toisin uskoteltaisiin. Miltei hävettää jopa tanssia, palautan hänet riviin, enkä pysty heti hakemaan ketään. Jään seuraamaan sivusta ja tällaisessa tilanteessa uskon olevani "haavoittumaisillani". Silloin yleensä iskee se pahin tunne, etten kuulu tänne, eikä minua tarvita."

Tulee ihan elävästi mieleen kuinka siitä tanssista ei oikein tullut mitään enkä sitten uskaltanut hakea oikeastaan ketään koko iltana kun se epävarmuus ja huonouden tunne iski :( Samoja miehiä olisin voinut toisessa tilanteessa hyvinkin hakea ja olisin taatusti tanssinutkin paljon paremmin.

On varsin huvittavaa kuinka eri "tasoisesti" tanssi voi sujua yhden ja saman ihmisen kanssa - riippuen siitä minkä "tasoinen" valikoima siellä sinä iltana sattuu olemaan tanssitettavana!

Ihan hyvän kaverinkin kanssa voi oikeasti hävettää tanssia iltana, jolloin tietää sen juuri tanssittaneen kahtakymmentä paljon parempaa naista ..tulee olo, että "hitsi nyt tuo tajuaa, että mä olen vaan tällainen eikä enää halua mun kanssa tanssia" :'( ..jos siinä sitten on vielä parisuhde "pelissä" niin kuin Betholdilla niin taatusti tuntuu riittämättömältä - vaikka niin kuin tässä jo moni vakuuttelikin, niin eipä se parisuhde tanssiin kaadu eikä sillä pystyssäkään pysy.. kyllä siinä ihan muista asioista on kyse siinä!

Ja tämä huonommuuden tunne tietysti, niin kuin Betholdkin kirjoitteli, on ihan oma ongelma, joka pitää ihan itse ratkaista, ja jota itsevarmemmat ihmiset ei taatusti oivalla ollenkaan!

Ja kieltämättä on omasta mielestänikin melko huvittavaa miten tiettyjen naisten pelkkä läsnäolo lavalla heikentää omaa tanssiani.. siinä sitä olisi psykologille hommia ;P

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu