TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssi ja parisuhde (Berthot 2009-07-24 14:37)

Tanssi ja parisuhde

Seikkailija
2009-07-24 18:38

"Tyttöystäväni on tanssinut juuri hyvän tanssijan kanssa. Haen häntä seuraavaan pariin. Tällöin tuntuu koko ajan, että omasta tanssista ei tule mitään, vaikka toisin uskoteltaisiin. Miltei hävettää jopa tanssia, palautan hänet riviin, enkä pysty heti hakemaan ketään. Jään seuraamaan sivusta ja tällaisessa tilanteessa uskon olevani "haavoittumaisillani". Silloin yleensä iskee se pahin tunne, etten kuulu tänne, eikä minua tarvita."

Uskoisin, että näin on joskus käynyt kaikille. Tuntee riittämättömyyttä. Nimittäin vaikka kuinka reenaisi jotain tanssilajia, niin kyllä vain jostain löytyy parempi tanssittaja. Ja joskus se parempi tanssittaja on parempi vain sen takia, että vie erilailla kuin sinä ja tarjoaa tytölle mukavan vaihtelevan TANSSIkokemuksen. Painotan sanaa tanssi, sillä kyse on vain tanssista. Tyttö on kanssasi sen takia, että olet mukava ihminen. Pelkkä yhteisen tanssin sujuvuus on aika vähäpätöinen asia verrattuna siihen, mitä teillä on. Tyttö on itse asiassa oikea onnenliisa, kun kuitenkin lähdet hänen seuraksi tansseihin ja tanssit hänen kanssaan!

Varmaan myös kaikki ovat joskus tanssipaikalla kokeneet, ettei kuulu joukkoon. Minulle sitä tapahtuu ihan kotilavallakin joinain iltoina. Tärkeää on, että löytää lavoilta muutaman sellaisen, joiden kanssa on kiva tanssia ja tuntee, että tanssitaito riittää toiselle. Ja tosiaan kuten Ranskalaisetkorot mainitsikin: Tanssi-ilta on paljon muutakin kuin huikeita tanssisuorituksia. Keski-illan ruuhkassa iskisi monesti totaalinen turhautuminen, jos nautintoa pitäisi etsiä vain ja ainostaan tanssista. Kyllä silloin parin kanssa jutustelu vie monesti voiton eikä sen välttämättä tarvitse olla mitään korkealentoista filosofiaa. Ihan tavalliset jutunaiheet vaikka illan esiintyjistä käyvät hyvin. Ja täytyy muistaa, että lavoilla on loppuen lopuksi aika vähän niitä ihmisiä, jotka arvottavat huipputanssitaidon mukavan luonteen edelle.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu