TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Neljät tanssit etelän neljällä suositulla lavalla (Seikkailija 2009-07-20 13:27)

Neljät tanssit etelän neljällä suositulla lavalla

Seikkailija
2009-07-20 13:27

Tanssiminen vie aikaa kirjoittamiselta, mutta kun kerran itsekin tykkään lukea raportteja, niin tässäpä minun kokemuksiani neljältä eri illalta.

11.7. Valasranta - Sinitaivas ja Väriloiste

Kesällä huomaa, kuinka tanssikansa jakaantuu useammalle lavalle ja aina sitä jaksaa ihmetellä mihin tutut ovat kadonneet. Toisaalta nyt on kaikkein paras aika luoda uusia kontakteja. Valasrantaan en näköjään koskaan osu hienolla säällä, vaan tänäkin iltana pilvet varjostivat taivasta, eikä ulkoterassilla tehnyt mieli tanssia. Ei sinänsä ollut tarvettakaan, koska nyt oli kerrankin tilaa tanssia. Mutta ei lattialla mitenkään autiotakaan ollut, vaan juuri optimimäärä oli porukkaa paikalla. Olin kuullut Väriloistetta kauan aikaa sitten ja todennut todella hyväksi bändiksi. Valitettavasti jouduin nyt toteamaan, että kokoonpanomuutosten? tai jonkun muun takia soitto ei oikein iskenyt jalkani alle. Hitaat valssit olivat esimerkiksi niin raskaasti ja hitaasti soitettu, että teki mieluummin saatella pari kahvioon kuin yrittää liidellä lattialla. Sinitaivas taas puolestaan tällä kertaa kuuden hengen kokoonpanolla oli vakuuttava. Varsinkin lattarit kuulostivat harvinaisen maukkailta!

12.7. Kolmilammi - Sinitaivas ja Taikakuu

Lämmin kesäsää helli tanssikansaa, kun eri puolilta Etelä-Suomea porhallettiin kohti Kolmilammea. Heti ensivalsseista lähtien lattialla oli täysi meno päällä ja nyt niitä tuttuja sitten olikin yllinkyllin...moni jäi hakematta. Lavalla oli kuuma, ja taukoja oli pakko pitää. Niihin ei vaan tuntunut löytyvän hyviä rakoja, sillä musiikki oli ensiluokkaista. Kummankin kokoonpanon ohjelmisto oli selvästi valittu nuorempaa tanssikansaa helliväksi ja se sopi minulle. Vauhdikkaita kappaleita tuli tarpeeksi, mutta ihmeen hyvin sitä silti jaksoi, kun muisti vain juoda tarpeeksi. On tuo hikoilu vain hyvä keksintö ja ainakaan minua ei ole koskaan haitannut liian hikinen nainen. Hiki on luonnollinen asia ja kuuluu kuuman kesälavan tunnelmaan! Eräänkin tutun paita oli kastunut hauskan strategisilta paikoilta ja se jaksaa hymyilyttää vieläkin... =)

17.7. Kapakanmäki - Sinitaivas ja Kari piironen & Caminito

Kolmas tanssi-ilta putkeen Sinitaivasta, tosin nyt peruskokoonpanolla. Moitteita ei voi antaa, mutta kyllä se hieman saundissa kuului, että lisävahvistus oli poissa. Täytyy toivoa, että jatkossakin poikkeaa silloin tällöin antamaan lisämaustetta tanssi-iltaan. Oma tanssifiilis ei oikein noussut, vaikka sinänsä mitään syytä puitteissa ei ollutkaan. Varmaan työviikko painoi sen verran jaloissa, ettei tahtonut jaksaa enää virittäytyä huipputunnelmiin. Myös toisen esiintyjän tietyt kappaleet olivat hieman vanhemmalle väelle suunnattuja. Ei jaksanut Caminito eikä Kari oikein minua sytyttää. Äänihän Piirosella on edelleenkin tallella ja muutama kipale oli oikeinkin hauska, mutta yleisvaikutelmaksi jäi, että enpä taida Krin keikoille jatkossa suunnata. Iloinen asia oli se, että Kapiksen lattia ei ollut mielestäni niin liukas, kuin se joskus on ollut. Toki se edelleenkin on minun makuuni hieman liian liukas, mutta ei enää häiritsevästi. Kapis siis pysyy ihan varteenotettavana illanviettopaikkana jatkossakin, vaikka Kisaranta läheisyydellään kovan vastuksen antaakin.

18.7. Riutanharju - Eija Kantola & Omega ja Saska Helmikallio & Avec

Taas oli väljää lattialla. Tanssikansa oli kuulemma Jenkkapirtillä, mutta ainakin itse sain todella hyvän vastineen rahoilleni Riutalla. Nimittäin rivistä löytyi aivan riittävästi mukavia tanssitettavia, tanssitilaa löytyi läpi illan hullutteluun asti ja esiintyjien musiikki oli innostavaa. Avec oli minusta todella hyvä ja mukana oli vähän harvemmin lavalla kuultuja kappaleita, josta saa aina monta lisäpistettä. Omega kuuluu minun tanssiorkesterien TOP 5 -listalle kirkkaasti, eikä taaskaan joutunut pettymään. Eija oli oma pirteä itsensä ja veti aika tutun kuuloiset kaksi settiä. Erityiskiitokset todella mukaansatempaavista humpista, näitä kun soitettaisiin enemmän lavoilla! Saskan ohjelmisto koostui parista tangoparista, hitaammista ja nopeammista boogeista, rautalankabeatistä, hieman tylsähköistä nopeista fuskuista ja joukossa oli myös lattareita sekä J. Karjalaisen Telepatiaa -biisi erityismainintana. Ts. ihan hyvää tanssimusiikkia lauloi hänkin verrattuna moniin muihin solisteihin. Ehkäpä hänkin olisi tarvinnut jonkin hitin, jotta kansa hänet muistaisi.

Ps. varmaan elämäni parhaimmat tanssit, joissa on esiintyjinä ollut kaksi tangokuninkaallista!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu