TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Naisellisesta liikkeestä (ja miehekäästä) (Pia M 2009-05-20 12:22)

Naisellisuuden määritelmä.

Seikkailija
2009-05-26 21:28

Voisin siteerata koko kirjoituksen ja kompata, juuri näin!

Minä en välittäisi naisesta, joka sipsuttelisi kotona eikä voisi tehdä mitään, kun pelkäisi kynsiensä katkeavan tai ihonsa pilaantuvan. Minusta kumppanuus (elettiin sitten minkälaisessa liitossa tahansa) merkitsee asioiden jakamista. Kotityöt kuuluu jakaa tasan. Toki jonkinlainen jako on järkevää, kuten että minä miehenä teen kaikkein eniten voimaa vaativat sekä kaikkein suttuisimmat (autoasiat tms.) hommat ja nainen samaan aikaan voi vaikka laittaa ruokaa tms. Mutta itse haluaisin ainakin osata kaikki jutut niin, että pystyn ne tarvittaessa myös itse tekemään tai niin, että tehdään yhdessä. Minusta tuntuu keinotekoiselta, että vaikka siivoaminen tai ruoan laitto määritellään automaattisesti naisen hommaksi. Ei ihme jos nainen turhautuu, jos joutuu aina minun sotkujani korjaamaan.

Missä sitten tulee se ero naisen ja miehen välille? Noh, ainakin minulle tulee mieleen muutamia asioita, joissa nainen erottuu miehestä. Nainen KESKIMÄÄRIN pohtii asioita useammalta kantilta ja joskus päätöksenteosta ei tahdo tulla mitään. Silloin mies voi ottaa ohjat käsiinsä ja tehdä päätöksen toki kuunnellen naisen mielipidettä. Mies on KESKIMÄÄRIN naista fyysisesti vahvempi, joten asioissa joissa nainen väsyy joko voimanpuutteen tai pitkän suorituksen takia (esim. pitkä ajomatka) voi mies tarvittaessa hoitaa homman päätökseen tai tehdä koko jutun alusta alkaen. Koska mies on KESKIMÄÄRIN useammin kiinnostunut tekniikasta, voi hän tarvittaessa sähläillä laitteiden kanssa ja antaa naiselle hauskemmat hommat.

Yllämainitut asiat nyt ovat vain esimerkkejä ja minulle tulee jokaisesta mieleen kyllä pariskuntia, joissa asiat tehdään toistepäin, mutta tämähän vain kertoo kuinka monimutkaisesta asiasta on kyse. Suomessa vallitsee niin vahvasti tasa-arvo. Ja minusta se on hienoa, sillä silloin tuo kumppanuus-käsite vain vahvistuu. Toki joillekin miehille saattaa tosiaan ottaa itsetunnon päälle, että vaimo parkkeeraa auton paremmin taskuun kuin itse tai saa parempaa palkkaa. Se on ikävää, sillä se saattaa jopa tuhota koko suhteen.

Kirjoittajan avainsanat: naisellisuus, miehekkyys

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu